Rekrytointimarkkinointi ja työnantajamielikuva

Rekrytointimarkkinointi ja työnantajamielikuva

Tuntuuko, että avoimet työpaikkanne eivät saa ansaitsemaansa huomiota? Hakijoiden määrä ei riitä avoimiin tehtäviin tai sopivalla osaamisella olevat ihmiset eivät huomaa hakujanne? Yritystänne tai ehkä koko alaanne ei tunneta tarpeeksi?

Näitä haasteita ratkotaan rekrytointimarkkinoinnilla ja työnantajamielikuvan (employer branding) kehittämisellä. Me Baronan markkinoinnissa teemme vuosittain yli 400 rekrytointikampanjaa ja tuemme asiakkaitamme strategisessa työnantajamielikuvan kehittämisessä. Kumppanikseen meidät valitsevat niin pörssiyhtiöt, kasvupolulla olevat pienyritykset kuin julkisen sektorin toimijat.

Miksi rekrytointimarkkinointia?

  1. Tavoita parhaat hakijat

    Hakijoiksi kannattaa houkutella myös heitä, jotka vielä eilen eivät miettineet työpaikan vaihtoa. Heitä, jotka eivät aktiivisesti seuraa avoimia työpaikkoja. Siihen tarvitaan mainontaa.

  2. Nopeuta rekrytointia

    Rekrytoinnit pitkittyvät, jos keskittyy vain aktiivisiin työnhakijoihin ja rekrytointimedioihin. Mainonnalla hakuajat lyhenevät merkittävästi, kun useampi sopiva ehdokas huomaa avoimen paikan nopeammin.

  3. Innosta ja vakuuta

    Monikaan ei lähde nykyisestä työpaikastaan hetken mielijohteesta. Ajatukseen pitää innostaa ja päätöksestä vakuuttua. Siihen tarvitaan hyvää markkinointia ja sisältöä.

  4. Uudista mielikuva

    Millainen mielikuva hakijoilla on yrityksestänne? Vai onko heillä mielikuvaa lainkaan? Mitä houkuttelevampi työnantajabrändinne on, sitä helpommin saatte hakemuksia.

Vetovoimainen työnantajamielikuva - parempia työnhakijoita

Oletteko kehittämässä työnantajamielikuvaanne, mutta markkinointikumppani puuttuu? Kaipaako työnantajasivu kipeästi uutta sisältöä vai puuttuuko sivu kokonaan? Työnantajamielikuvan kehittäminen on ratkaisu onnistuneisiin rekrytointeihin ja sitoutuneempiin työnhakijoihin.

Työnantajamielikuvan kehittämisen asiantuntijamme ovat apunasi, kun on aika kirkastaa työnantajamielikuva, tuottaa vaikuttavia sisältöjä tai jalkauttaa tuloksellinen mainoskampanja. Yhdessä luomme uutta ja tuomme esille jo olemassa olevan vetovoiman.

Miksi kehittää työnantajamielikuvaa?

  1. Kilpaile parhaista osaajista

    Työnantajamielikuvalla on työpaikan valinnassa merkittävä rooli. Passiiviset työnhakijat kiinnostuvat vasta silloin, kun työnantajamielikuvasi puhuttelee juuri heitä.

  2. Kasvata potentiaaliasi etukäteen

    Aktiivisella työn­antaja­mieli­kuva­markki­noinnilla vaikutat erityisesti niihin työnhakijoihin, joita haluat tavoitella työntekijöiksi vuoden tai parin päästä. Se on pitkäjänteistä strategiatyötä.

  3. Johda työnantajabrändiäsi

    Työnantajamielikuva on osa brändistrategiaa. Työnantajabrändiä tulee johtaa, kuten mitä tahansa yrityksen osa-aluetta ja sen tulee nojata vahvuuksiinne työnantajana.

  4. Kirkasta työnantajalupausta

    Työnantajalupauksella sanoitat arvojanne työnantajana. Lupauksen on oltava totta ja kummuttava jokapäiväisestä arjesta. Työnantajamielikuvaa kehittämällä myös työnantajalupausta voidaan kirkastaa.

"Baronalaiset ovat rekrytoinnin ammattilaisia ja heille markkinointi ja kaikki käytännön asiat ovat hyvin tuttua"
Christina Alden, asiakaspalvelutiimin esihenkilö, Finnair
Christina Alden, asiakaspalvelutiimin esihenkilö, Finnair

Yhteystietomme

Maija-Leena Hyppölä
Maija-Leena Hyppölä
Anna Lammi
Anna Lammi
Asiantuntijamme sinun toimialallesiHaluatko kumppanin, joka ymmärtää tilanteesi jo puolesta sanasta? Kun asioit kanssamme, asioit aina oman toimialasi asiantuntijan kanssa.Katso oman alasi palvelut