Arffman vahvistaa työllistämis- ja kotoutumisosaamistaan – ostaa Entry Educationin

Barona 14.9.2021

Työllisyyspalveluiden tuottaja Arffman Finland on ostanut työllistämispalveluita tarjoavan Entry Educationin koko osakekannan. Yrityskaupalla Arffman vahvistaa entisestään kykyään tuottaa tulosperusteisia vaikuttavuuteen pohjautuvia työllisyyspalveluita.

Entry Education on Suomen johtava tulosperusteisten työllistämispalveluiden ja vaikuttavuuteen pohjautuvien maahanmuuttajien kotoutumispalveluiden tuottaja. Vuonna 2017 perustetussa yrityksessä työskentelee 13 henkilöä. Liikevaihtoennuste vuodelle 2021 on yli 1,5 miljoonaa euroa.

– Työllisyydenhoidon palveluiden markkina on muuttumassa siten, että julkiset kilpailutukset perustuvat enenevässä määrin vaikuttavuuteen. Meiltä palveluntarjoajilta vaaditaan aitoa kykyä ratkaista työmarkkinoiden kohtaanto-ongelmaa mittaamalla ja osoittamalla tuloksia. Olemme Arffmanin omassa strategiassa keskittyneet tähän ja Entry Educationin huipputiimi vahvistaa osaamistamme ja palvelutarjontaamme merkittävästi, Arffmanin toimitusjohtaja Jouni Lukkarinen toteaa.

Arffman on Suomen suurin yksityinen työllisyydenhoidon palveluiden tuottaja sekä maahanmuuttajien kotoutumiskouluttaja. Yli 180 paikkakunnalla toimivan Arffmanin liikevaihto vuonna 2020 oli 9,6 miljoonaa euroa. Yritys on osa monialaista palveluyhtiö Baronaa, ja Arffmanin ja koko Baronan tavoitteena on olla Suomen johtava tulosperusteisten työllistämisohjelmien tuottaja, joka tukee kuntia ja valtiota saavuttamaan kiristyvät työllisyystavoitteet.

Yritysjärjestelyn myötä Entryn toimitusjohtaja Tatu Lintukangas ottaa vastuulleen Arffmanin vaikuttavuuteen pohjautuvien työllistämispalveluiden vetämisen.

– Keskusteltaessa vierasperäisestä työvoimasta helposti unohtuu, että meillä on jo tällä hetkellä Suomessa iso joukko hyvin motivoituneita maahanmuuttajia valmiina hommiin. Meiltä löytyy sekä heille sekä muille suomalaisille tarvittavat valmennukset ja koulutukset, joilla työmarkkinoille pääsy onnistuu. Työllistyminen on parasta kotoutumista. Yhdessä Arffmanin kanssa tarjontamme tulee olemaan omaa luokkaansa, Lintukangas sanoo.

Pressikuva: https://www.dropbox.com/sh/cfdpokk849lmc39/AABKma5axsFPQRNaV3QCI5Q1a?dl=0

Lisätietoa Entry Educationista: https://www.entryedu.fi

Tatu Lintukangas, toimitusjohtaja, Entry Education