Barona aloittaa Carunan asiakaspalvelukumppanina

Barona 2.2.2023

Barona on voittanut Carunan ulkoistetun asiakaspalvelun kilpailutuksen. Uusi sopimus on voimassa kolme vuotta ja jatkuu sen jälkeen toistaiseksi voimassa olevana. Barona toteuttaa Carunan asiakaspalvelutoimintoja ja kontaktienhallintapalvelun.

”Haluamme tarjota asiakkaillemme laadukasta ja skaalautuvaa asiakaspalvelua kaikissa palvelukanavissamme varmistaen hyvän asiakaskokemuksen. Kilpailutetun palvelukokonaisuuden myötä nykyinen palveluntuottajamme vaihtuu kokeneelle palveluntuottajalle. Lähdemme luottavaisin mielin aloittamaan yhteistyötä ja kehittämään palveluitamme yhdessä Baronan kanssa”, toteaa Carunan asiakaskokemusjohtaja Marika Tuominen.

”Kiitämme luottamuksesta ja olemme todella iloisia, että pääsemme jatkamaan yhteistyötä Carunan kanssa. Nyt alkava yhteistyö vahvistaa rooliamme energiasektorin strategisena kumppanina. Meillä työskentelee jatkossa lähes 100 asiakaspalvelijaa energia-alan yritysten tukena”, sanoo Baronan myynti- ja kasvujohtaja Janne Heikkilä.

Asiakaspalvelutoiminnot siirtyvät Baronalle vaiheittain 1.4.2023 alkaen. Ensivaiheessa baronalaiset vastaavat Carunan teknisestä asiakaspalvelusta ja kontaktienhallintapalvelusta. 1.6.2023 lähtien myös sopimus- ja laskupalvelut sekä vikapalvelu (kuten vikailmoitusten vastaanotto) siirtyvät Baronalle.

Caruna on suomalainen sähköverkkoyhtiö. Turvaamme luotettavan sähkönjakelun asiakkaille myös sähkönkulutuksen kasvaessa ja siirtyessämme fossiilisesta uusiutuvaan energiaan. Investoimalla sähköverkkoon varmistamme, että asiakkaamme voivat käyttää kotimaista, uusiutuvaa energiaa sekä toimia sähkön pientuottajina. Tuomme sähkön yli 720 000 asiakkaallemme Etelä-, Lounais- ja Länsi-Suomessa, Joensuussa sekä Koillismaalla vastaten 20 % Suomen sähkönjakelusta.