Barona avasi uuden 200 hengen toimiston Aurinkorannikolle – kapasiteettia jatkossa lähes 600 työntekijälle

Barona 29.5.2024

Baronan toimisto Mijasissa Espanjassa

Palveluyhtiö Barona on avannut uuden toimiston Mijasiin, Fuengirolan tuntumaan. Uusi moderni toimisto tuo lisätilaa 200 työntekijälle, ja lisäyksen jälkeen Baronan kapasiteetti Aurinkorannikolla nousee lähes 600 henkeen. Ensimmäiset työntekijät aloittavat työskentelyn uusissa tiloissa 17.6.

Baronalla on tällä hetkellä Fuengirolassa yli 350 työntekijää palvelukeskuksessa, joka tarjoaa mm. suomen-, ruotsin- ja englanninkielistä asiantuntija- ja asiakaspalvelua mm. teleoperaattoreille, energia- ja finanssialan yrityksille. Barona on Fuengirolan suurin yksityinen työnantaja ja Fuengirolan kaupungin jälkeen 2. suurin työnantaja.

“Olemme toimineet Aurinkorannikolla vuodesta 2008 lähtien ja toiminta on kasvanut tasaisesti. Ulkoistetun asiakaspalvelun tarve on pysynyt tasaisena läpi viimeisten haastavien vuosien ja uskomme, että noususuhdanteen myötä kysyntä tulee kasvamaan. Etätyön yleistymisen myötä myös asiantuntijapalveluiden tarve on kasvanut. Arviomme mukaan uusi toimisto täyttyy 2-3 vuoden sisällä”, toteaa Baronan toimitusjohtaja Lassi Määttä

Vasta valmistuneet toimistotilat sisältävät saunan, elokuvasalin sekä kattoterassin. Tämän lisäksi tiloissa on erilaisia toiminnallisia yksiköitä sekä viihtyisiä rentoutumistiloja.

Moni suomalainen haaveilee ulkomailla työskentelystä. Baronan kautta moni on tähän mahdollisuuteen tarttunut. Suomenkielisten asiakaspalveluosaajien lisäksi tarvetta on ruotsin kielen taitoisille.

“Aurinkorannikon palvelukeskuksemme työpaikat ovat erittäin suosittuja, niihin tulee aina paljon hakemuksia. Täällä on mainio suomalaisyhteisö, johon on helppo tulla. Tarjoamme tänne muuttaville apua ja neuvoa sopeutumiseen, ketään emme jätä yksin”, sanoo Espanjan palvelukeskuksen johtaja Marianne Eliasson

Espanjan lisäksi Baronalla on palvelukeskuksia Suomessa, Ruotsissa ja Puolassa. Tämän lisäksi yhtiö on osakkaana Pohjois-Makedoniassa sijaitsevassa palvelukeskuksessa.

Pressikuvat uudesta toimistosta: https://www.dropbox.com/scl/fo/ivliaqww26phxutfzwgey/AEyJEi-DbsKwd5qXCYfAlPk?rlkey=q225hndj10otxo76i2v6v6mh8&st=zb3dry11&dl=0

Lassi Määttä, toimitusjohtaja, Barona
lassi.maatta@barona.fi