Barona vahvistaa energia-alan palvelukyvykkyyttä – ostaa Ensin Infra Oy:n

Barona 11.5.2023

Ensin Infran logo

Palveluyhtiö Barona ostaa Ensin Infra Oy:n koko osakekannan energiakonserni Oomiin kuuluvalta Oomi Palvelut Oy:ltä. Ensin Infra tarjoaa asiakas- ja laskutuspalveluita sekä saatavien hallintaa energia-alan yhtiöille. Yrityskauppa on toteutettu tänään 12.5.2023.

Ensin Infra Oy liittyy sellaisenaan osaksi Baronan palvelukeskuskokonaisuutta. Yhtiössä työskentelee tällä hetkellä 21 henkilöä pääasiassa Oulussa ja tämän lisäksi pääkaupunkiseudulla.

“Oomi Palvelut -konserni on tehnyt päätöksen keskittyä myyntiliiketoimintaan ja siihen liittyviin palveluihin, ja siten olemme etsineet tytäryhtiö Ensin Infran huippuosaavalle henkilöstölle uutta kotia. Tavoitteemme oli löytää vahva kumppani, joka on laajat resurssit sekä tulevaisuuteen kurkottava tahtotila kehittää yksikön toimintaa eteenpäin. Baronan kanssa yhteinen sävel löytyi nopeasti ja luotamme, että Ensin Infra siirtyy vakaisiin käsiin”, sanoo Ensin Infran hallituksen puheenjohtaja Juha Juntunen

Barona on toiminut asiakaspalvelukentässä vuodesta 2006 asti. Yrityskauppa vahvistaa yhtiön ratkaisukyvykkyyttä energia-alalla.

“Strategiamme yksi kivijaloista on ratkaisuliiketoiminnan kasvattaminen, ja siten tämä yrityskauppa on täysin visiomme mukainen. Meillä on yli 15 vuoden kokemus vaativien asiakaspalveluratkaisuiden toteuttamisesta eri aloille. Tämä yrityskauppa vahvistaa jalansijaamme ja asemaamme energia-alan kokonaisvaltaisena kumppanina”, Baronan toimitusjohtaja Lassi Määttä toteaa.

Ensin Infran liikevaihtoennuste vuodelle 2023 on 3,5 miljoonaa euroa. Ensin Infran asiakkaita ovat mm. Oulun Energia, Vantaan Energia, Pori Energia, Oulun Seudun Sähkö, Raahen Energia sekä Vatajankosken Sähköverkko.

Lassi Määttä, toimitusjohtaja, Barona
lassi.maatta@barona.fi