COVID-19: Baronan toimintakyky on hyvä – palvelumme jatkuvat normaalisti

Barona 15.3.2020

Baronalla on tehty kuluneiden viikkojen aikana tarvittavia muutoksia henkilöstömme terveyden turvaamiseksi, toimintakyvyn varmistamiseksi ja hyvän palveluvalmiuden säilyttämiseksi. Otamme COVID-19-viruksen vakavasti, ja myös ennaltaehkäisevä, poikkeustilanteen jatkumiseen valmistautuminen on tehty huolellisesti.

Varautuminen koronaviruksen aiheuttamiin poikkeustilanteisiin

Olemme varautuneet koronaviruksen vaikutuksiin kaikin mahdollisin ja tunnistettavin keinoin. Seuraamme viranomaismääräyksiä ja -ohjeistuksia tarkoin. Olemme ohjeistaneet asiakkailla työskentelevää henkilöstöä sekä omia toimihenkilöitämme aktiivisesti, ja päivitämme ohjeistusta tilanteen kehittyessä.

Esimerkiksi hyvät etätyöskentely- ja videohaastatteluratkaisut, valtakunnallinen palveluverkostomme sekä täysin mobiili Jelpp-rekrytointialusta varmistavat kykyämme palvella yrityksiä ja työnhakijoita myös poikkeavissa tilanteessa. Voimme toteuttaa mm. rekrytoinnin, vuokratyöntekijöiden työsuhteen hoidon, HR:n ja palkanmaksun täysin digitalisoiduilla prosesseilla. Näin pystymme tuottamaan palveluamme ajasta ja paikasta riippumattomasti.

Työnhakijoille olemme varmistaneet työhaastatteluiden jatkumisen videohaastattelutyökalu RecRightin ja muiden digitaalisten työvälineiden avulla.

Baronan liiketoiminnot ovat lähestyneet asiakkaita yhteisin ohjein ja muistuttaneet omista yhteyshenkilöistä. Jatkamme aktiivista tiedottamista myös tulevina viikkoina. Toimialojen asiakkuudet hoidetaan useamman henkilön tiimirakenteella mahdollisia poikkeustilanteita ajatellen.

Työntekijämme asiakkaillemme

Baronalla on ohjeistettu asiakkailla työskenteleviä työntekijöitä kirjallisella ohjeella. Päivitämme ohjetta tilanteen kehittyessä ja pidämme viestinnän työntekijöiden suuntaan aktiivisena.

Olemme ohjeistaneet asiakkaitamme ottamaan yhteyttä mikäli koronatapauksia ilmenee. Näissä tilanteissa pyrimme varmistamaan asiakkaamme toiminnan jatkumisen mm. joustavilla henkilöstön siirroilla eri toimipisteiden välillä tai avustavan lisähenkilöstön toimittamisella nopealla aikataululla. Baronan tarjoamat digitaaliset työvälineet tarjoavat erilaisia etätyömahdollisuuksia myös asiakkaiden käyttöön.

Työnhaku ja työllistäminen jatkuvat

Kaikkien kannalta on ensiarvoisen tärkeää, että Barona pystyy tarjoamaan tasapuolisen kohtelun ja uramahdollisuudet kaikille työtä hakeville myös poikkeustilanteen keskellä. Barona.fi -työnhakuportaalimme palvelee työnhakijoita vuorokauden ympäri ja työn hakeminen onnistuu kuten ennenkin. Työnhakijan kannattaa kuitenkin valmistautua videohaastatteluihin ja -kysymyksiin, sillä hän ei välttämättä pääse tapaamaan rekrytointikonsulttia kasvotusten.

Koronaviruksen aiheuttamasta poikkeustilanteesta huolimatta työtä on yhä tarjolla. Barona toimii yli kymmenellä toimialalla, ja myös koronaviruksen vaikutukset vaihtelevat toimialoittain. Työnhakijalle tämä saattaa tarkoittaa myös uusia urapolkuja.

Osallistumme Baronalla meidän kaikkien suomalaisten yhteiseen ponnistukseen pandemian torjumiseksi. Kuten presidenttimme Sauli Niinistö viisaasti totesi: kun otamme fyysistä etäisyyttä, niin otamme samalla myös henkistä läheisyyttä. Yhdessä pystymme turvaamaan työelämän jatkuvuuden poikkeustilanteesta huolimatta.

Lisätiedot:

Minna Vanhala-Harmanen