Freecreative tuo markkinoille digitaalisen Osaajakaupan helpottamaan työnantajien ja freelancereiden kohtaamista
Markkinoinnin ja viestinnän ammattilaisten yhteisö Freecreative on luonut uudenlaisen digitaalisen Osajaakaupan helpottamaan työnantajien ja freelancereiden kohtaamista. Osaajakaupan tarkoituksena on varmistaa asiakkaille nopeasti tarvittavat osaajat kuten sisällöntuottajat, kuvaajat tai graafikot. Hinnoittelu on tehty läpinäkyväksi ja selkeäksi, jolloin ostaja voi tehdä tietoon perustuvia päätöksiä helposti. Monista muista palveluista erottuen, Freecreative validoi ennakkoon jokaisen Osaajakaupan tekijän, jolloin palvelun tilaaja voi aina luottaa saavansa osaavan ammattilaisen.
Vuodesta 2022 toiminut Freecreative on tunnistanut, että asiakkaiden osaajatarpeet muuttuvat nyt nopeammin kuin koskaan aiemmin. Vasta avatun Osaajakaupan tarkoituksena on varmistaa asiakkaille nopeasti tarvittavat osaajat, kun valmiiksi hinnoitellut palvelut ja kartoitetut osaajat ovat vain muutaman kilkkauksen päässä.
”Liiketoiminnan kehittämiseen tarvitaan aina eri osaamisvaiheiden ammattilaisia, monesti projektiluonteisesti edistämään nopeaa kasvua. Osaajakauppaan muotoillut valmiit konseptit ja tekijäprofiilit ovat syntyneet yhdessä asiakkaiden kanssa tunnistetuista tarpeista. Samalla kun asiakkaiden palvelukokemus vahvistuu, freelancereiden ammattimainen ostaminen yleistyy ja tekijät saavat pidempiä sekä varmempia projekteja”, Freecreativen liiketoimintajohtaja Jaana Kaarela kertoo.
Osaajakaupan merkittävänä etuna voidaan pitää avointa hinnoittelua. Freecreativen Senior Creative Manager Arla Joensuun mukaan tällä halutaan varmistaa, että freelancerit saavat yhdenmukaisen ja oikean korvauksen tekemästään arvokkaasta työstä.
”Haluamme tarjota korkealaatuisia freelancer-palveluita ja Osaajakauppa on uusi askel tämän tavoitteen saavuttamiseksi. Odotamme innolla, mitä lisäarvoa se tuo asiakkaillemme ja koko freelancer-yhteisöllemme. Isossa kuvassa näemme tämän kaltaisten palveluiden vain yleistyvän. Ihmiset odottavat enemmän avoimuutta ja tiedostavat markkinoinnin ja viestinnän työn arvon aiempaa laajemmin. Kun tekoäly valtaa alaa, erottautumista haetaan luovuuden ja yksilöiden tuottamin keinoin”, Joensuu toteaa.
Arla Joensuu siirtyy jatkossa vahvemmin vastaamaan Freecreativen suurasiakkaista ja tiimi saa uuden vahvistuksen, kun Teemu Pasanen aloittaa Community Managerina.
Tutustu Osaajakauppaan »
Freecreative on osa Barona-konsernia.
Lisätietoja:
Jaana Kaarela, luovista aloista vastaava liiketoimintajohtaja, Barona & Freecreative
040 5575 866
jaana.kaarela@barona.fi
Arla Joensuu, Senior Creative Manager, Freecreative
045 656 7065
arla.joensuu@barona.fi
Freecreative on sitoutunut jatkuvasti parantamaan toimintaansa ja tarjoamaan entistä parempia ratkaisuja asiakkaille, markkinointiviestinnän ja datan freelancer-tekijöille sekä koko yhteisölle. Tässä kehityksessä vahvasti mukana myös Barona Luova, rekrytoinnin rautainen ammattilainen.