Janne Muurinen Barona IT:lle Digital Talent Solution -yksikön liiketoimintajohtajaksi

Barona 27.10.2019

Barona IT jatkaa isoja harppauksia kohti parempaa IT-alan rekrytointia ja työelämää: Janne Muurinen on aloittanut Barona IT:n Digital Talent Solutions -yksikön liiketoimintajohtajana 1.10.2019.

IT-alan osaajamarkkina on hyvin kilpailtu kaikissa pohjoismaissa - tämän vuoksi kehittämme toimintaamme ja palveluitamme jatkuvasti niin yritysasiakkaidemme kuin IT-alan osaajien näkökulmasta. Haluamme olla entistä laajemmin mahdollistamassa pohjoismaista digitalisoitumista auttamalla yrityksiä löytämään tarvittavat asiantuntijat myös kansainvälisen rekrytoinnin keinoin: ”Näemme, että Janne pystyy oman monipuolisen kokemuksensa myötä tuomaan paljon uusia asioita Barona IT:n tekemiseen!” toteaa Barona IT:n toimialajohtaja Henrik Rantala.

Ennen Barona IT:lle siirtymistä Janne toimi Digialla liiketoimintajohtajana vastaten Agile Development liiketoiminnasta. Digialle tie vei liiketoimintakaupan kautta keväällä 2017, kun Janne toimi Nord Software ohjelmistoyrityksessä COO:na ja osakkaana:

”Tältä ajalta minulle jäi varsin hyvä ja kokonaisvaltainen kuva ketterän asiantuntijaorganisaation johtamisesta sekä asiakastarpeista ja haasteista.” Janne toteaa.

Ohjelmistokehityksen lisäksi Jannella on kokemusta myös mm. digitaalisen markkinoinnin ja web-analytiikan parista vastatessaan Klikin (nykyisin osa Nordic Morningia) Suomen ja Ruotsin operaatioista. Janne on myös toiminut A-lehtien Innovation Lab -yksikön vetäjänä sekä vastannut Enstolla Online Services – toiminnosta kansainvälisesti.

”Oma tausta on vahvasti asiakkaan ja konsulttiyritysten puolelta. Suomen ja pohjoismaiden markkinaa on tullut tarkasteltua monelta eri kulmalta - Uskon, että tämä on vahvuus, kun lähdetään yhdessä tiimin kanssa miettimään liiketoiminnan uusia lähtöjä. Muutaman ensimmäisen viikon perusteella olen erittäin vaikuttunut Barona IT:n ihmisistä, tarjoamasta ja asiakkuuksista. Meillä on hienot lähtökohdat lähteä rakentamaan tätä menestystarinaa eteenpäin, isoin harppauksin!” Janne päättää.

Lisätiedot:
Henrik Rantala, Toimialajohtaja - Barona IT