Suomeen täysin uudenlainen arjen ostospalvelu Badeli – yhteistyössä Mall of Tripla, Barona ja kotimaisia teknologiayrityksiä

Barona 11.5.2020

Badelin noutopisteellä

  • Tänään lanseerattava Badeli on Suomen ensimmäinen kauppakeskusverkkokauppa, josta saa arjen ostokset Mall of Triplan eri kaupoista vaivattomasti ja nopeasti yhdellä tilauksella ja noudolla.
  • Palvelun pilotissa ovat mukana Mall of Triplan Prisma, Apteekki 51, Kruunukukka ja lemmikkieläinkauppa Ihmeotus. Palveluun tulee liittymään jatkuvasti lisää toimijoita.
  • Verkkokaupan tilaukset ovat noudettavissa Mall of Triplan parkkihallista Badelin noutopisteeltä viimeistään 24 tunnin sisällä tilauksesta, myöhemmin palvelu laajenee kotiinkuljetukseen.
  • Ostokset nostetaan asiakkaalle suoraan ajoneuvon kyytiin, fyysisiä kohtaamisia ei tarvita.

Tiedotusvälineille 12.5.2020

Kauppakeskus Mall of Tripla, Barona sekä teknologiayritykset Reaktor ja Aitomation tuovat verkkokauppamarkkinaan täysin uudenlaisen, kauppakeskustasoisen palvelun, joka mahdollistaa aiempaa laajemman ja helpomman tavan tehdä verkko-ostoksia.

Tänään avattu Badeli-ostospalvelu yhdistää useita kauppoja yhteen verkkokauppaan. Kuluttaja voi tehdä ostoksia Mall of Triplan eri kaupoista vaivattomasti yhdestä paikasta ja noutaa koko tilauksen kerralla turvallisesti kauppakeskuksen parkkihallin noutopisteestä.

“Badeli-kauppakeskusverkkokauppa yhdistää Mall of Triplan tarjonnan ja verkko-ostamisen helppouden täysin uudenlaisella tavalla. Turvallinen ja keskitetty noutopalvelu tarjoaa tässä hetkessä erinomaisen vaihtoehdon tehdä kauppakeskusostokset yhdellä kertaa. Tätä on toivottu jo pitkään! Olemme todella ylpeitä siitä, että pystyimme toteuttamaan tämän innovatiivisen palvelun ensimmäisenä Suomessa”, kertoo Mall of Triplan kauppakeskusjohtaja Kati Kivimäki.

COVID-19-koronaviruksen myötä tarve tehdä ostoksia verkossa on kasvanut merkittävästi myös Suomessa. Kysynnän kasvun seurauksena päivittäistavarakauppojen keräilypalvelut ovat ruuhkautuneet samalla, kun kuluttajat toivovat entistä turvallisempia, vaivattomampia ja monipuolisempia tapoja tehdä päivittäiset arjen ostokset.

”Badeli-palvelu on uusi vaivaton tapa tehdä arjen ostokset. Jo nyt lupaamme noudot viimeistään 24 tunnissa tilauksesta, mutta vikkelyyden filosofiaamme kuuluu noutoajan lyhentäminen tunti kerrallaan. Tulevaisuudessa tarjolle tulevat myös nopeat kotitoimitukset”, kertoo Baronan myynnin ja kaupan toimialan operatiivinen johtaja Tuomo Leppänen.

Badelin kautta voi pilottivaiheessa ostaa Mall of Triplan Prisman, Apteekki 51:n, Kruunukukan ja lemmikkieläinkauppa Ihmeotuksen tuotteita. Palvelua kehitetään asiakkaiden kokemusten ja palautteiden perusteella. Valikoima kasvaa sitä mukaa, kun uusia yrityskumppaneita liittyy joukkoon.

“Koronaviruksen vauhdittamassa muutoksessa kuluttajien halukkuus ottaa uusia ostostapoja käyttöön on vahvistunut suuresti. Kiitos Mall of Triplan ja ensimmäisten pilottikumppaneiden kykenemme heti lanseerausvaiheessa tarjoamaan kuluttajille houkuttelevan valikoiman tuotteita. Tavoitteemme on tuoda vaiheittain koko kauppakeskuksen palvelut kuluttajan taskuun, yhdellä tilauksella tehtäväksi”, Leppänen jatkaa.

Badelissa tehtyjen ostosten keräilyn hoitavat Baronan kaupan alan ammattilaiset. Ostokset noudetaan Mall of Triplan pysäköintitasolta P3. Ostokset toimitetaan korona-ajan turvallisuusohjeistuksia noudattaen suoraan auton tavaratilaan ilman, että kuljettajan tarvitsee nousta autosta ulos.

Mall of Triplan pysäköintihallin noutopisteellä käynti autolla on helppoa ja onnistuu ilman erillistä maksua.

Kumppaniyrityksille avaimet käteen

Mall of Triplan yrityksille Badeli tarjoaa yhteisen kauppapaikan myös verkossa sekä keräily- ja toimituspalvelun vaivattomalla avaimet käteen -periaatteella. Tuotteet myy ja luovuttaa asiakkaille Badeli, joka vastaa myös asiakaspalvelusta.

Badeli-palvelu hyödyntää kotimaista monialaista osaamista ja uusinta teknologiaa. Alustaa, tilausjärjestelmää ja -prosessia on ollut rakentamassa suomalaisia teknologiayhtiöitä Baronaa ympäröivästä Bravedo-konsernista. Verkkokaupan on toteuttanut Reaktor.

“Kuluttajakäyttäytyminen on nyt murrosvaiheessa, kun ostosten tekeminen siirtyy kovaa vauhtia verkkoon. Tähän tarpeeseen rakennettu Badeli kertoo yhteisömme ketterästä palvelukehitys- ja teknologiaosaamisesta, ja asiakkaiden palautteen avulla kehitämme käyttökokemusta entistä mieluisammaksi ja kätevämmäksi. Tämän skaalautuvan palvelun rakentaminen osoittaa, millaisia markkinoita uudistavia ratkaisuja kykenemme luomaan yhdessä asiakkaidemme kanssa”, sanoo Baronan digipalveluiden johtaja Perttu Mäkimartti.

Bravedo-yhteisön yrityksissä työskentelee satoja IT-ammattilaisia ja ohjelmistokehittäjiä.

Badeli löytyy osoitteesta www.badeli.fi.

Lisätietoja:

Tuomo Leppänen, myynnin ja kaupan toimialan operatiivinen johtaja, Barona
040 830 7626
tuomo.leppanen@barona.fi

Jussi Rissanen, myynnin ja kaupan toimialan myyntijohtaja, Barona
040 540 36 34
jussi.rissanen@barona.fi

Kati Kivimäki, kauppakeskusjohtaja, Mall of Tripla
046 8761500
kati.kivimaki@malloftripla.fi

Antti Möller, PR & Public Affairs Lead, Barona
044 545 5698
antti.moller@barona.fi