Baronaan kuuluva Uggla Engineering Oy on ostanut osake-enemmistön ruotsalaisesta Kompetenskonsult Sverige Ab:sta

Barona 29.8.2023

Ugglan työntekijä

Palveluyhtiö Baronaan kuuluva 2022 perustettu Uggla Engineering Oy on ostanut osake-enemmistön ruotsalaiseen Kompetenslaget-konserniin kuuluvasta Kompetenskonsult Sverige AB:sta. Kompetenskonsult on perusteollisuuden projektinhallintaan, HSE-palveluihin ja tekniseen konsultointin keskittynyt yritys. Sen palveluksessa työskentelee tällä hetkellä parikymmentä henkilöä eri projekteissa pääosin Pohjois-Ruotsin alueella.

Solmitun yrityskaupan myötä projektijohtamisen ja asennusvalvonnan palveluihin erikoistuneesta Uggla Engineering Oy:stä tulee Kompentenskonsultin pääomistaja ja Kompetenskonsultin nimi tulee vaihtumaan Uggla Engineeringiksi.

Kompetenskonsultin toimitusjohtaja Andreas Haara jatkaa yhtiön toimitusjohtajana ja yhtiön pääomistajiin kuulunut Peter Strand jatkaa yhtiön hallituksessa. Baronan projektiliiketoiminnasta vastaava johtaja Jussi Yli-Niemi siirtyy yhtiön hallituksen puheenjohtajaksi.

Uggla Engineering tulee yhdessä Kompetenskonsultin ja Barona AB:n kanssa vahvistamaan palvelutarjontaansa Ruotsin markkinoille ja hakemaan voimakasta kasvua.

“Olemme jo jonkin aikaa tehneet tiivistä yhteistyötä Kompetenskonsultin kanssa. Meillä on yhteinen tahtotila rakentaa vahva kansainvälinen osaajaverkosto palvelemaan asiakkaitamme erilaisissa teollisuuden ja energiatuotannon projekteissa niin Pohjoismaissa kuin laajemminkin”,  Baronan johtaja Jussi Yli-Niemi kommentoi.

Kompetenskonsultin toimitusjohtaja Andreas Haara kommentoi:

“Olemme todella innoissamme saadessamme olla osa Uggla Engineering Oy:tä ja mitä tulemme saavuttamaan yhdessä Ruotsissa. Uggla Engineeringin kansainvälisen verkoston ja meidän paikallisten markkinoiden tuntemuksen ansiosta olemme varmoja, että voimme tuottaa asiakkaillemme entistä enemmän arvoa erittäin ammattitaitoisten konsulttiemme avulla. Pääpaino on edelleen Pohjois-Ruotsin perusteollisuuden tukemisessa projektipäälliköiden, HSE-palveluiden, insinöörien ja hallintohenkilöiden avulla – joitakin rooleja mainitaksemme. Autamme asiakkaitamme niin pitkäaikaisissa projekteissa kuin tilapäisissä konsulttitarpeissa."

Baronan toimialojen ja Pohjoismaiden liiketoiminnoista vastaava johtaja Juho-Pekka Nojonen on hyvin tyytyväinen Kompetenskonsultin liittymisestä Uggla Engineeringiin:

 ”Yhdistämällä voimamme pystymme kasvamaan paikallisilla työmarkkinoilla Pohjois-Ruotsissa ja kasvattamaan arvoamme pohjoismaisille asiakkaillemme.”

Andreas Haara
Toimitusjohtaja, Kompetenskonsult
andreas.haara@kompetenskonsult.se

Jussi Yli-Niemi
Johtaja, projektiliiketoiminta, Barona
jussi.yli-niemi@barona.fi

Uggla Engineering on erikoistunut projektijohtamisen ja asennusvalvonnan palveluihin teollisuuden ja rakentamisen hankkeissa. Uggla Engineering on osa vuonna 1999 perustettua palveluyhtiö Baronaa, joka on yksi Suomen suurimmista työnantajista sekä Suomen johtavin henkilöstöalan yritys. Baronan liikevaihto oli vuonna 2022 noin 467 miljoonaa euroa (pro forma). Barona toimii Suomessa yli 30 toimipisteessä ja kansainvälisesti yhdeksässä eri maassa.

Kompetenskonsult on perusteollisuuden projektinhallintaan, HSE-palveluihin ja tekniseen konsultointiin keskittynyt konsulttiyritys. Kompetenskonsult työllistää tällä hetkellä parikymmentä henkilöä erilaisissa projekteissa ja sen liikevaihto on 20 miljoonaa kruunua. Yrityksen pääkonttori sijaitsee Skellefteåssa, Ruotsissa.