Barona vahvistaa asemiaan onlinepalveluissa – uusi CMO ja CDO on Jukka-Pekka Ylinen

Barona 6.6.2022

Jukka-Pekka Ylinen

Palveluyhtiö Baronan uudeksi CMO:ksi ja verkkoliiketoiminnasta vastaavaksi johtajaksi on nimitetty Jukka-Pekka Ylinen. Hän aloitti tehtävässään huhtikuussa. Ylinen tulee olemaan merkittävässä roolissa Baronan uuden strategian toteuttamisessa ja verkkoliiketoiminnan kasvattamisessa ja kehittämisessä. Lisäksi Ylinen vastaa Baronan markkinoinnista, viestinnästä ja brändistä.

Etelä-Pohjanmaalta kotoisin oleva Jukka-Pekka Ylinen on tehnyt pitkän uran verkkoliiketoiminnan parissa. Sanomalla hän vastasi yhdeksän vuotta Nelonen Median kuluttajamyynnistä. Sitä ennen Ylinen on työskennellyt mm. Finnairilla ja Dellillä.

Baronan toimitusjohtaja Lassi Määtän mukaan Ylinen tuo Baronalle kauan kaivattua osaamista ja näkemyksellisyyttä online- ja kuluttajaliiketoiminnan maailmasta:

”Jukka-Pekalla on merkittävä rooli Baronan uuden strategian toteuttamisessa ja digitaalisen alustan kehittämisessä. Jaamme yhteiset arvot, millä tavoin haluamme tulevaisuudessa palvella esimerkiksi työnhakijoita. Olen iloinen, että Jukka-Pekka uskoo niin vahvasti yhteiseen visioomme ja on liittynyt joukkoomme.”

Määtän mukaan uuden strategian keskiössä on hyvinvoiva ihminen yksilöllisine tarpeineen. Juuri tämä teki Yliseen vaikutuksen, kun häntä haastateltiin tehtävää varten.

”Työ on iso osa ihmisen elämää, mutta se ei yksistään riitä. Meidän on vaikutettava ihmisten hyvinvointiin kokonaisvaltaisesti ja kohdattava erityisesti nuoret työnhakijamme aivan uudella tavalla. Baronalla on tähän kaikki ratkaisun avaimet. Tavoitteenamme on rakentaa Suomen suurin työhön, hyvinvointiin ja oppimiseen keskittyvä yhteisö, jossa tulemme tarjoamaan työpaikkojen lisäksi osaamisen kehittämisen ja hyvinvoinnin palveluita. Osa palveluista on maksuttomia ja osa maksullisia”, Ylinen kertoo.

Ylisen mukaan tuomalla yhteen Baronan laajan palvelutarjooman sekä valikoituja kumppanipalveluita päästään toteuttamaan oikeasti isoja ja merkityksellisiä asioita.

”Haastamme itsemme ja koko markkinan varmistamaan Suomen kilpailukyvyn ja hyvinvoinnin myös tulevaisuudessa. Olen varma, että onnistumme tässä, sillä täällä on hemmetin hyvää porukkaa töissä”, Ylinen lupaa.

Barona on vuonna 1999 perustettu palveluyhtiö. Uudistamme työelämää laaja-alaisilla työvoiman ja yritysten kasvua tukevilla ratkaisuilla, joihin kuuluvat mm. asiantuntija- ja konsultointipalvelut, teknologiavetoiset kokonaisratkaisut sekä työelämään liittyvät, työllistämisen kaikki muodot kattavat palvelut. Liikevaihtomme vuonna 2021 oli noin 400 miljoonaa euroa. Toimimme Suomessa yli 30 toimipisteessä ja kansainvälisesti yhdeksässä eri maassa. Barona on osa Bravedo-yhteisöä.