Barona tukee 75 000 eurolla kuudesluokkalaisten työelämä- ja yhteiskuntakasvatusta

Barona 4.2.2020

Maailman parhaana kouluinnovaationa palkittu TATin Yrityskylä-toiminta saa Baronasta tärkeän kumppanin seuraavalle kolmivuotiskaudelle. Vuosittain peräti 70 000 oppilasta tutustuu Yrityskylässä yhteiskunnan mekanismeihin ja työelämään.

- Yrityskylällä on merkittävä rooli innostamaan yhteiskunnallisista asioista. Baronalla uskomme tällaisten investointien luovan pitkäjänteisyyttä yhteiskunnan kehittämiseksi ja osaltaan myös työelämän uudistamiseksi. Yrityskylässä opitaan tärkeitä kansalaistaitoja leikkien ja oppimisesta iloiten, pohtii Baronan markkinoinnista ja viestinnästä vastaava johtaja Aarne Töllinen.

Yrityskylän tukeminen on osa Baronan Otetaan vastuuta -vastuullisuustyötä ympäröivästä yhteiskunnasta. Yrityskylä-toiminnan lisäksi Barona ottaa tänä vuonna vastuuta mm. kulttuurin ja urheilun eri muotojen mahdollistamiseksi.

Tuellamme haluamme olla mahdollistamassa sellaista toimintaa, jolla on tärkeä rooli yhteiskuntataitojen ja työelämävalmiuksien rakentamisessa ikään katsomatta. Yhteiskuntamme hyvinvointi on lopulta työstä ja työpaikoista kovin riippuvainen, Töllinen jatkaa.

Baronan teemat sopivat erinomaisesti Yrityskylän pienoisyhteiskuntaan. Barona tarjoaa henkilöstöpalvelualan asiantuntijuuden, jonka pedagogiikan asiantuntijamme muokkaavat kuudesluokkalaisten tasolle. Kokemukset ja palautteet oppilailta ovat olleet myönteisiä, joten olemme erittäin innoissamme yhteistyön jatkumisesta, Yrityskylän kumppanuuspäällikkö Tiina Solas toteaa.

Yrityskylä-yhteistyö on osa Baronan Otetaan vastuuta -vastuullisuusohjelmaa.

Lisätiedot:

Aarne Töllinen
aarne.tollinen@barona.fi
CMO, Barona

Tiina Solas
tiina.solas@tat.fi
Kumppanuuspäällikkö, Talous ja nuoret TAT

Vuonna 1999 perustettu Barona on Suomen suurin henkilöstöpalvelualan yritys ja työllistämme vuosittain yli 30 000 ihmistä. Rakennamme parempaa työelämää ja yhteiskuntaa auttamalla ihmisiä ja yrityksiä kasvamaan. Palveluihimme kuuluvat mm. rekrytointi, henkilöstövuokraus, työkykypalvelut, ulkoistusratkaisut ja hakijamarkkinoinnin palvelut. Toimintaamme ohjaa vapaus, vastuullisuus, rohkeus ja yhdessä tekeminen. Toimimme Suomessa yli 30 paikkakunnalla ja kansainvälisesti 10 maassa. Baronan liikevaihto oli vuonna 2018 363 ME.