Case Enfo: IT-palvelujen kokonaisuus Enfon tarpeisiin​ räätälöitynä

Case Enfo: IT-palvelujen kokonaisuus Enfon tarpeisiin​ räätälöitynä

  1. Haaste

    Pohjoismainen IT-palvelutalo Enfo tekee töitä konsultoinnin ja IT-ulkoistuspalvelujen parissa. Baronan kanssa yhteistyö lähti liikkeelle service desk -palvelusta, jossa oli tarvetta laajennetuille palveluajoille asiakastuen puolella. 

  2. Ratkaisu

    Baronan ratkaisussa räätälöitiin kokonaisuus juuri Enfolle sopivaksi. Barona tuottaa palvelut suomalaisilla henkilöillä Puolassa Baronan palvelukeskuksesta käsin. Kaikki yhteistyömallit ovat sujuneet moitteetta. Yhteistyöhön kuuluu myös valvonta- ja paketointipalveluita. 

”Kaikki yhteistyömallit toimivat, ja kaikki on sujunut todella hyvin. Saamme nopeasti vastauksia, kun niitä tarvitsemme. Korostaisin Baronan joustavuutta ja mukautuvuutta tarpeisiimme. Lisäksi meillä on hauskaa yhdessä.”
Minna Nousiainen, Senior vice president, End user services, Enfo
Minna Nousiainen, Senior vice president, End user services, Enfo

Minna Nousiainen vastaa Enfolla IT ulkoistusliiketoiminnan Service center -palveluista. Baronan kanssa yhteistyö lähti liikkeelle service desk -palveluista, mutta nykyään Barona on hyvin täysivaltaisesti mukana Enfon toiminnassa.

– Teemme täällä asiakastukea, eli ensimmäisen ja toisen asteen tukea työasema-, palvelin- ja tietoliikennepalveluihin. Enfolla on kaksi päätuotetta. Toinen tulee konsultointiliiketoiminnan puolelta, eli teemme paljon konsultointia integraatioihin ja data-analytiikkaan kohdistuen. IT-ulkoistuspalvelut ovat toinen päätuote.

Yhteistyö Baronan kanssa lähti liikkeelle service desk -palvelusta, eli aluksi lähdettiin miettimään laajennettuja palveluaikoja asiakastuen puolella. Tänä päivänä yhteistyöhön kuuluu myös valvontapalveluita ja paketointipalveluita. Service desk on yhä mukana. Barona on siis hyvin täysivaltaisesti mukana.

Puolan-palvelukeskus toimii moitteettomasti

Yhteistyötä Baronan kanssa tehdään tällä hetkellä pääosin Baronan Puolan-palvelukeskuksesta.

– Lähtiessämme hakemaan ratkaisua laajennettuun palveluaikaan, Puola vaikutti hyvältä vaihtoehdolta. Barona tuottaa palvelut suomalaisilla henkilöillä Puolassa, mikä kattaa myös meidän asiakastarpeemme.

Kaikki yhteistyömallit toimivat, ja kaikki on sujunut todella hyvin.

– Saamme nopeasti vastauksia, kun niitä tarvitsemme. Korostaisin Baronan joustavuutta ja mukautuvuutta tarpeisiimme. Lisäksi meillä on hauskaa yhdessä, Nousiainen nauraa.

Henri Pynnönen
Henri Pynnönen
Johtaja, asiakakassektorit & -ratkaisuthenri.pynnonen@barona.fi
Lue IT-alan ratkaisuista
Lue IT-alan ratkaisuistaVoisimmeko olla avuksi kuten Enfolle? Lue lisää IT-alan ratkaisuista.Lue lisää IT-alasta