Case Enfo: IT-palvelujen kokonaisuus Enfon tarpeisiin räätälöitynä
- Haaste
Pohjoismainen IT-palvelutalo Enfo tekee töitä konsultoinnin ja IT-ulkoistuspalvelujen parissa. Baronan kanssa yhteistyö lähti liikkeelle service desk -palvelusta, jossa oli tarvetta laajennetuille palveluajoille asiakastuen puolella.
- Ratkaisu
Baronan ratkaisussa räätälöitiin kokonaisuus juuri Enfolle sopivaksi. Barona tuottaa palvelut suomalaisilla henkilöillä Puolassa Baronan palvelukeskuksesta käsin. Kaikki yhteistyömallit ovat sujuneet moitteetta. Yhteistyöhön kuuluu myös valvonta- ja paketointipalveluita.
Minna Nousiainen vastaa Enfolla IT ulkoistusliiketoiminnan Service center -palveluista. Baronan kanssa yhteistyö lähti liikkeelle service desk -palveluista, mutta nykyään Barona on hyvin täysivaltaisesti mukana Enfon toiminnassa.
– Teemme täällä asiakastukea, eli ensimmäisen ja toisen asteen tukea työasema-, palvelin- ja tietoliikennepalveluihin. Enfolla on kaksi päätuotetta. Toinen tulee konsultointiliiketoiminnan puolelta, eli teemme paljon konsultointia integraatioihin ja data-analytiikkaan kohdistuen. IT-ulkoistuspalvelut ovat toinen päätuote.
Yhteistyö Baronan kanssa lähti liikkeelle service desk -palvelusta, eli aluksi lähdettiin miettimään laajennettuja palveluaikoja asiakastuen puolella. Tänä päivänä yhteistyöhön kuuluu myös valvontapalveluita ja paketointipalveluita. Service desk on yhä mukana. Barona on siis hyvin täysivaltaisesti mukana.
Puolan-palvelukeskus toimii moitteettomasti
Yhteistyötä Baronan kanssa tehdään tällä hetkellä pääosin Baronan Puolan-palvelukeskuksesta.
– Lähtiessämme hakemaan ratkaisua laajennettuun palveluaikaan, Puola vaikutti hyvältä vaihtoehdolta. Barona tuottaa palvelut suomalaisilla henkilöillä Puolassa, mikä kattaa myös meidän asiakastarpeemme.
Kaikki yhteistyömallit toimivat, ja kaikki on sujunut todella hyvin.
– Saamme nopeasti vastauksia, kun niitä tarvitsemme. Korostaisin Baronan joustavuutta ja mukautuvuutta tarpeisiimme. Lisäksi meillä on hauskaa yhdessä, Nousiainen nauraa.