Case SEAB ja varastopalvelut: Kasvettu yhdessä isoiksi

Case SEAB ja varastopalvelut: Kasvettu yhdessä isoiksi

  1. Haaste

    Autoiluun liittyvien, tunnettujen merkki- ja erikoistuotteiden maahantuoja ja markkinoija SEAB Finland perustettiin vuonna 2003. Aloitteleva yritys tarvitsi kumppania, jotta voisi kasvaa.

  2. Ratkaisu

    Barona vastaa SEABin varastointilogistiikasta eli tuotteiden varastoinnista sekä toimituksista SEABin yritysasiakkaille myymälään tai varastoon. Yhteistyö on ollut molemmille hedelmällinen, ja vuosien varrella kummatkin ovat saaneet nauttia kasvusta.

”Barona kehittää uusia järjestelmiä ja keräilytekniikkaa ja on ajan hermolla palvelunsa kanssa. Se tarkoittaa entistä vähemmän virheitä ja entistä enemmän onnistumisia meille molemmille.”
Vesa Tuokko, toimitusjohtaja, SEAB Finland
Vesa Tuokko, toimitusjohtaja, SEAB Finland

Parhaimmat tarinat ovat usein niitä, joissa kasvetaan yhdessä. Kuten SEAB Finland ja Baronan logistiikkapalvelut.

SEAB Finland on vuonna 2003 perustettu, pääasiassa autoiluun liittyvien, tunnettujen merkki- ja erikoistuotteiden maahantuoja ja markkinoija, ja vain muutamaa vuotta perustamisensa jälkeen sen tiet osuivat yhteen myöhemmin Baronan logistiikkapalveluiden osaksi tulleen Avain Logistiikan kanssa.

– Olimme molemmat pieniä ja aloittavia yrityksiä, joten silloin kohtasi kaksi pientä ja ketterää, kertoo SEAB Finlandin toimitusjohtaja Vesa Tuokko.

Varastointilogistiikasta kasvun tielle

Barona vastaa SEABin varastointilogistiikasta eli tuotteiden varastoinnista sekä toimituksista SEABin yritysasiakkaille myymälään tai varastoon. Yhteistyö on ollut molemmille hedelmällinen, ja vuosien varrella kummatkin ovat saaneet nauttia kasvusta.

– Barona on ollut meille hyvä yhteistyökumppani, ja luottamus yhteisiin kehitysprojekteihimme on tuntunut koko ajan molemminpuoliselta. Kun meillä SEABilla muutamia vuosia sitten kolminkertaistettiin liikevaihto, mietin kyllä, että kelaako Barona mukana, mutta kyllä kelasi ja kaikki on aina saatu ratkaistua, Tuokko sanoo.

Tuokon mukaan kumppanuudessa tärkeintä on toimiva viestintä kumppaneiden välillä.

– Kun me olemme kysyneet, niin Baronalta on vastattu. Asiakaspalvelu toimii, koska aina saa jonkun kiinni ja vastaus tulee nopeasti. Ja jos joskus on ollut ongelmia, selvityskin niistä on yleensä tullut jo puolen tunnin sisään.

Tärkeää kehitys ja turvallisuus

Sujuvan viestinnän lisäksi SEABilla arvostetaan muitakin yksityiskohtia yhteistyössä Baronan kanssa.

– Osa tuotteistamme on palavaa tavaraa, ja olemme huomanneet, ettei meidän tarvitse olla huolissaan siitä, käsitelläänkö tavaraa oikein. Barona hoitaa asian ammattitaidolla, niin että koko varastointi- ja toimitusketju on kaikille osapuolille turvallinen, Vesa Tuokko sanoo.

Kiitosta saavat myös kehityshankkeet – yhteisten lisäksi myös ne, joita Barona ajaa itsenäisesti oman palvelunsa parantamiseksi.

– Arvostamme, että Barona kehittää uusia järjestelmiä ja keräilytekniikkaa ja on ajan hermolla palvelunsa kanssa. Se tarkoittaa entistä vähemmän virheitä ja entistä enemmän onnistumisia meille molemmille. Olemme tehneet yhteistyötä pitkään ja odotamme, että kumppanuus jatkuu samanlaisena jatkossakin.

Ulkoistaminen ja henkilöstö – ilmoittaudu webinaariin

Horizontal line

Haussa joustoa logistiikkaan? Lataa opas!