KORONAVIRUS: Lue COVID-19 vaikutuksista toimintaamme sekä ohjeistus työnhakijoille

Markkinoinnin ja viestinnän työpaikat – Barona Luova

Tarjoamme mielenkiintoisia projekteja sekä koko-, osa- tai määräaikaisia töitä. Voit olla supliikki sisällöntuottaja, digivelho, graafinen guru, uutisnälkäinen journalisti tai allround markkinoija. 

 

Barona Luova - kun etsit markkinoinnin tai viestinnän töitä

Olemme erikoistuneet markkinoinnin ja viestinnän rekrytointeihin sekä asiantuntijavuokraan. Asiantuntijapoolistamme tarjoamme projekteja, osa-aikaisia tai määräaikaisia töitä esimerkiksi sisällöntuottajille, digimarkkinoijille, tapahtumatekijöille, graafikoille sekä journalisteille.

Osaajapoolit 

Barona Luovan osaajapoolin kautta tarjoamme kiinnostavia mahdollisuuksia ja projektimaisia toimeksiantoja alan osaajilleVoit työskennellä kauttamme joko palkkasuhteessa tai laskuttamalla oman yyrityksesi kautta. Olet esimerkiksi markkinoinnin tai viestinnän opintojesi loppusuoralla tai olet jo vuosien kokemuksella vrustettu ammattilainen.  

Täydennämme osaajapoolejamme aktiivisesti ja avaamme haun tiettyyn pooliin, kun kaipaamme siihen täydennystä. Ennen kuin voit aloittaa poolissamme käymme läpi CV:n, haastattelemme sinut, tarkistamme referenssisi ja kokemustasi mahdollisesti osoittavat työnäytteetOn myös tärkeää tutustua persoonaasi, jotta löydämme mahdollisimman hyvän vastaavuuden sinun ja asiakasyrityksemme välillä. 

Asiantuntijamme työllistyvät esimerkiksi organisaatioiden viestintä– ja markkinointiosastolle tai lehden toimitukseen. Asiakkainamme on niin pk-sektorin yrityksiä kuin suuria kansainvälisiä toimijoita. Toimeksiannot vaihtelevat sisällön, kokemustason sekä keston mukaan. Voit työllistyä mm. sisällöntuottajana, tapahtumatuottajana, digimarkkinoijana, graafikkona tai videokuvaajana. Normaalisti tekijämme työskentelevät asiakkaamme toimitiloissa osana tiimiä tai vaihtoehtoisesti etänä, jos työn sisältö sen sallii. Poolissa toimiessasi työsuhteesi on meillä Baronalla, jolloin saat kaikki Barona Luovan edut.

Mitä työntekijät sanovat meistä?

Miksi töihin Barona Luovan kautta?

Untitled-1

Monipuoliset työpaikat

Monipuoliset työpaikat

Meillä on satoja eri yrityksiä asiakkaina – joka tarkoittaa sinulle paljon vaihtoehtoja. On suurta, keskisuurta ja start upia. Kotimaista ja kansainvälistä. Millainen rooli, kulttuuri ja ympäristö sinua voisi kiinnostaa?

Untitled-1

Koulutukset ja tapahtumat

Koulutukset ja tapahtumat

Verkostoidu ja kehitä itseäsi tapahtumissamme! Barona on työelämän traineri, joka auttaa ihmisiä kohti parempaa ja arvojensa mukaista työelämää. Katso tulevat tapahtumat Traineri-sivulta

Untitled-1

Henkilökohtainen uracoachaus

Henkilökohtainen uracoachaus

Konsultit tajoavat henkilökohtaista uracoachausta ja sparrailua kaikille Barona Luovan työsuhteessa oleville. Kaikkien tilanteet kartoitetaan ennen työsuhteen päättymistä.

Untitled-1

Hyvät työllistymismah­dollisuudet

Hyvät työllistymismah­dollisuudet

Kun sinulla on työnhakijaprofiili Jelppissä, sinut otetaan huomioon kaikissa tulevissa profiilisi sopivissa hauissa.

Untitled-1

Perehdytys

Perehdytys

Konsultit antavat kaikille kattavan perehdytyksen ja tukevat työsuhteen alussa ja sen aikana.

Untitled-1

Kilpailukykyinen palkka

Kilpailukykyinen palkka

Maksamme kilpailukykyistä, Tesien mukaista palkkaa joka maksetaan ajallaan. Autamme sinua neuvottelemaan osaamisellesi sopivan palkan.

Untitled-1

Kattava terveydenhuolto

Kattava terveydenhuolto

Barona Luovan työntekijöille kuuluu kattavat Terveystalon työterveydenhuollon palvelut

Untitled-1

Vinkkejä työnhakuun

Vinkkejä työnhakuun

Pyrimme antamaa sinulle vinkkejä työnhakuun kuten vaikkapa miten erottautua CV:lläsi muista hakijoista.

Rekrytointi

Rekrytointi tapahtuulaadukkaan ja standardisoidun rekrytointiprosessimme kautta. Haemme alan osaajia asiantuntija-, päällikkö- sekä johtotason tehtäviin sekä avustaviin rooleihin. Rekrytointien kautta työllistyt suoraan asiakasyritykseemme.  

Edustamamme osaamisalueet ovat markkinointi, viestintä, media sekä tapahtumat.  

Avoimet työpaikat

0 avointa paikkaa


Ei tuloksia.

Vinkkejä luovan CV:n kirjoittamiseen

Rekrytoija saa usein monia, jopa satoja hakemuksia samaan tehtävään. Hakijan voikin olla vaikea erottautua kaikkien muiden joukosta. On hyvä miettiä, millä tavoin voisit erottautua ja kiinnittää rekrytoijan huomion. Niin sanottu luova CV hyödyntää erilaisia erottautumisen keinoja. CV:tä on hyvä mukauttaa hakiessasi eri toimialoille. Se voi toimia mainiona työnäytteenä esimerkiksi silloin, kun sinulta vaaditaan vaikkapa visuaalisuutta. Laatikon ulkopuolinen ajattelu saattaa kuulostaa kuluneelta vaatimukselta mutta tosiasiassa moni työantaja arvostaa juuri tuota piirrettä. Sen sijaan, että viljelisit samoja sanoja ja sanontoja kuin kaikki muutkin, sinulla on mahdollisuus näyttää sama asia luovan CV:n kautta. 

Paperinen hakemus 

Nykypäivän digitaalisessa maailmassa perinteistä postia ei juuri enää käytetä hakemusten lähettämiseen. Yksi tapa onkin mennä vastavirtaan ja lähettää hakemus postitse rekrytoijalle, ellei hakemusta vaadita lähetettävän tietyn hakuportaalin kautta. Postitse lähettäessä voi hakemuksessa aktivoida muutakin kuin näköaistia kuten kuulo-, tunto– tai hajuaistia. Käytä luovuuttasi ja mieti, miten voit tehdä hyvän ensivaikutelman ja esitellä persoonallisuuttasi eri aistien kautta. Visuaalisesti hyvin tehty CV erottautuu ja kiinnittää huomion mutta se ei ole itseisarvo. Tärkeää on, että myös muu sisältö on hyvää ja vastaa tehtävänkuvaan.  

Video 

Visuaalisesta materiaalista kuten valokuvista ja liikkuvasta kuvasta on tullut markkinoinnissa entistä tärkeäpää, koska meillä ihmisillä on usein helpompi vastaanottaa viesti visuaalisesti. Yksi idea voisi olla tehdä video, missä esittelet itseäsi ja taitojasi. Videon voi levittää helpommin myös sosiaaliseen mediaan ja pyytää vaikkapa ystäviä ja tuttavia levittämään sitä eteenpäinEi ole harvinaista, että henkilö on palkattu hakuvideon perusteella. Yksi heistä on William Sjögren Gomez, joka teki oheisen hakuvideon: https://youtu.be/eIsA1iq7DTQ  

Laula tai soita 

Toinen mediahuomiota saanut hakija on Karl Lehmann, joka räppäsi CV:n sisällön ja kuvasi sen. Räppivideo levisi sosiaalisen median kautta ja hän päätyi TV4:n News Morning –lähetykseen puhumaan työnhakukampanjastaan. Hän valjasti kykynsä, jota hän ei todennäköisesti muuten käyttäisi markkinoinnin tai myynnin töiden hakuun ja osoitti näin luovuutta ja omaperäisyyttä. Nämä ovat taitoja, jotka houkuttelevat monia työnantajia. Karl sai useita työtarjouksia ja päätyi unelmatyöhönsäTästä Karlin tekemään CV-videoon: https://vimeo.com/user15770824  

Verkkosivusto 

Yksi tämän päivän tapa työnhakuun on luoda oma verkkosivusto, joka sisältää CV:n. Tällä tavoin se on myös aina löydettävissä. Voit kätevästi levittää linkkiä verkkosivustoosi eri kanavissa ja mainostaa itseäsi. Erityisen tärkeää on, että voit seisoa kirjoittamasi takana, koska kaikki voivat nähdä lupaamasiYksi inspiraation lähde on Robby Leonardin interaktiivinen sivusto http://www.rleonardi.com/interactive-resume/.   

Facebook 

Facebookissa on ryhmiä, joiden kautta voit postata työpaikkailmoituksia työnantajana mutta myös hakuilmoituksia työnhakijana. Usein kyseessä on yksinkertaisempien töiden tai osaamisen mainostaminen, missä ei usein tarvita pitkää koulutusta tai vuosien kokemusta. Moni löytää työpaikan tällä tavoin eli kannattaa ainakin yrittää. 

Twitter 

Twitter on myös kanava, jota voit käyttää saadaksesi yrityksen tai henkilöiden huomion. Merkitsemällä ihmisiä tai käyttämällä #hashtageja, voit ottaa yhteyttä oikeisiin ihmisiin ja levittää viestiä esimerkiksi etsiessäsi töitä. Laajasti käytetty hashtag on #uusityö. Monet twitteristä löytyvät yritykset ovat aktiivisia ja vastaavat varmasti twiitteihin siellä, missä heidät mainitaan tai jos aihe koskee heitäOsuvuutta ja huumoria käyttämällä voit saada levitettyä viestiäsi helposti ja kiinnittää siten halutun yrityksen huomion. 

Snapchat 

Sosiaalisen median kanava Snapchat on saavuttanut suuren suosion ja yritykset ovat alkaneet käyttää sitä uutena markkinointikanavanaan. Voit seurata yrityksiä tätä kautta ja saada heidän tarinoidensa kautta tietoa yrityksen työarjesta. Toiset organisaatiot antavat seuraajien lähettää jopa viestejä ja kuvia Snapchatin kautta. Työnantajabränyksessä Snapchat ei ole vielä paljoakaan hyödynnetty, mutta monet uskovat kanavan käytön lisääntyvän. Miksi et käyttäisi Snapchatia vaikkapa juuri työnhakuun? 

Verkostoituminen 

Verkostojen hyödyntäminen on tätä päivää. Verkoston hyödyntäminen ei välttämättä johda työhön suoraan, mutta voi toimia arvokkaiden suositusten lähteenä. Älä siis pelkää kysellä ja pyytää apua. Useat haluavat tuntea itsensä tarpeelliseksi ja auttavat yleensä mielellään. 

Lisäideoita 

Jos etsit työpaikkaa ravintola-alalta – suunnittele CV menumuotoon. 

Etsitkö työtä rahoituksen parissa – voisit ehkä käyttää Excel-ohjelmaa tehdessäsi hakemuksen ja osoittaaksesi näin osaamisesi kyseisen ohjelman osalta. 

Jos etsit töitä elintarviketeollisuudesta – suunnittele ansioluettelosi vaikkapa tuoteselosteena ruokapaketin kylkeen. 

Jos olet toimittaja, kerro itsestäsi reportaasin, artikkelin tai haastattelun muodossa. 

Tee sarjakuva elämästäsi ja kokemuksistasi. 

Jos haluat työskennellä muodin parissa, tee ansioluettelosi kangaskappaleelle tai tulosta CV vaikkapa t-paidan muodossa. 

Jos olet todella hyvä tietyn tietokoneohjelman käytössä kuten esim. Power Pointissa – esitä CV vaikkapa sen avulla. 

Barona Luovan tiimi

Baronan rekrytoijia yhdistää vuosien kokemus ja palava into paremman työelämän rakentamisesta. Tutustu meihin ja linkkaa LinkedInissä (olethan siellä)!

Tiina Lonka

Henkilöstökonsultti

tiina.lonka@barona.fi

+358 50 534 7909

Tutustu minuun

Henkilöstökonsultti - Tiina Lonka

Nautin työstäni Luovalla! Tehtävässäni kohtaan päivittäin paljon ihmisiä, niin asiakkaiden kuin työntekijöiden puolelta. Tämän lisäksi Baronan kollegat ovat tärkeä tuki päivittäisessä työskentelyssä. Suurinta iloa työssä tuo se, kun alan osaaja löytää juuri oikeanlaisen työpaikan ja tehtävän itselleen. Toivon aina hakijoilta ja työntekijöiltä avoimuutta ja aitoutta sekä rehellisyyttä.

Markkinoinnin ja viestinnän osaajat, ottakaa yhteyttä tai verkostoidutaan ainakin LinkedInissä!

 

 

Baronan blogi

Barona – Paremman työelämän puolesta

Barona on pohjoismainen henkilöstöalan yritys, joka tekee jatkuvasti työtä kehittääkseen työelämää paremmaksi. Etsimme vuosittain työpaikan yli 30 000 ihmiselle ja haluamme auttaa sinuakin rakentamaan työelämästä itsesi näköistä.  Yli 700 asiantuntijan ja HR-ammattilaisen voimin toimimme kansainvälisesti 10 maassa ja Suomessa yli 30 paikkakunnalla. Toimintaamme ohjaavat arvomme rohkeus, vastuullisuus, vapaus ja yhdessä tekeminen. Tutustu työelämän filosofiaamme täältä.

Vastuullisuus

Edistämme yhdessä tasavertaista ja eettistä työelämää. Kannustamme läpinäkyvään toimimiseen, joka tukee monimuotoisuutta ja kunnioittaa erilaisuutta.

Lue lisää

Vastuullisuus

Edistämme yhdessä tasavertaista ja eettistä työelämää. Kannustamme läpinäkyvään toimimiseen, joka tukee monimuotoisuutta ja kunnioittaa erilaisuutta.

Lue lisää

Rohkeus

Rohkaisemme kokeilemaan ja käärimään hihat, virheitä pelkäämättä. Otamme ennemmin edelläkävijän kuin perässähiihtäjän roolin.

Lue lisää

Rohkeus

Rohkaisemme kokeilemaan ja käärimään hihat, virheitä pelkäämättä. Otamme ennemmin edelläkävijän kuin perässähiihtäjän roolin.

Lue lisää

Vapaus

Annamme ihmisille vapauden olla omanlaisiaan ja toteuttaa työtään parhaaksi katsomallaan tavalla yhdessä sovittujen periaatteiden mukaisesti.

Lue lisää

Vapaus

Annamme ihmisille vapauden olla omanlaisiaan ja toteuttaa työtään parhaaksi katsomallaan tavalla yhdessä sovittujen periaatteiden mukaisesti.

Lue lisää

Yhdessä tekeminen

Tuomme yhteisvoimin tehdyn työn näkyviin, ja kiitämme ja juhlimme saavutuksia yhdessä.

Lue lisää

Yhdessä tekeminen

Tuomme yhteisvoimin tehdyn työn näkyviin, ja kiitämme ja juhlimme saavutuksia yhdessä.

Lue lisää