Hakijamarkkinointi – vauhtia rekrytointiin
Tuntuuko, että avoimet työpaikkanne eivät saa ansaitsemaansa huomiota? Hakijoiden määrä ei riitä avoimiin tehtäviin tai sopivalla osaamisella olevat ihmiset eivät huomaa hakujanne? Yritystänne tai ehkä koko alaanne ei tunneta tarpeeksi?
Näitä ongelmia ratkotaan hakijamarkkinoinnilla. Me Baronalla teemme vuosittain yli 400 hakijakampanjaa niin pörssiyhtiöille, kasvupolulla oleville pienyrityksille kuin julkisen sektorin toimijoille.
Miksi hakijamarkkinointia?
- Tavoita parhaat hakijat
Hakijoiksi kannattaa houkutella myös heitä, jotka vielä eilen eivät miettineet työpaikan vaihtoa. Heitä, jotka eivät aktiivisesti seuraa avoimia työpaikkoja. Siihen tarvitaan mainontaa.
- Nopeuta rekrytointia
Rekrytoinnit pitkittyvät, jos keskittyy vain aktiivisiin työnhakijoihin ja rekrytointimedioihin. Mainonnalla hakuajat lyhenevät merkittävästi, kun useampi sopiva ehdokas huomaa avoimen paikan nopeammin.
- Innosta ja vakuuta
Monikaan ei lähde nykyisestä työpaikastaan hetken mielijohteesta. Ajatukseen pitää innostaa ja päätöksestä vakuuttua. Siihen tarvitaan hyvää markkinointia ja sisältöä.
- Uudista mielikuva
Millainen mielikuva hakijoilla on yrityksestänne? Vai onko heillä mielikuvaa lainkaan? Mitä houkuttelevampi työnantajabrändinne on, sitä helpommin saatte hakemuksia.
”Me olemme tosi tyytyväisiä, että siitä tuli meidän näköinen rekrytointikampanja.”
