Case Elmo: IT-yritys luottaa Baronaan IT-tuen rekrytointien kanssa

Case Elmo: IT-yritys luottaa Baronaan IT-tuen rekrytointien kanssa

  1. Haaste

    Elmo tarjoaa tietoliikenne-, viestintä- ja ICT-palveluja. Yhteistyö Elmon ja Baronan välillä alkoi vuonna 2018, kun Elmolla kaivattiin apua IT-tuen rekrytointien kanssa. Barona tuntui oikealta kumppanilta ratkaisemaan haaste.

  2. Ratkaisu

    Baronan rautainen ammattitaito on tuonut yritykselle osaajia. Elmolla työskentelee Baronan kautta pääasiassa Service Desk -asiantuntijoita ja lähituen osaajia. Kun uutta työntekijää tarvitaan, Elmo hyppää rekrytointiprosessiin mukaan vasta loppuvaiheessa. Aikaa siis säästyy, kun ilmoituksen avaaminen ja sulkeminen, hakijaviestintä, suurin osa haastatteluista ja suosittelijasoitot jäävät Baronan hoidettavaksi.​

”Parasta yhteistyössä on ollut joustavuus ja sujuvuus – Barona on pystynyt reagoimaan nopeasti erilaisiin toiveisiin ja pyyntöihin.”
Sari Toivola, henkilöstöpäällikkö, Elmo
Sari Toivola, henkilöstöpäällikkö, Elmo

Kun Elmolla kaivattiin apua IT-tuen rekrytointien kanssa, löytyi sopiva kumppani Baronasta. Yhteistyö Elmon ja Baronan välillä alkoi vuonna 2018.

– Olemme pystyneet keskittymään omaan liiketoimintaamme, kun Barona on ollut apuna rekrytoinneissa, Elmon henkilöstöpäällikkö Sari Toivola kertoo.

Kun uutta työntekijää tarvitaan, Elmo hyppää rekrytointiprosessiin mukaan vasta loppuvaiheessa, kun Barona on haarukoinut hakijoiden joukosta potentiaalisimmat ehdokkaat Elmon pöydälle. Aikaa siis säästyy, kun rekrytointiprosessin kaikki muut vaiheet, kuten ilmoituksen avaaminen ja sulkeminen, hakijaviestintä, suurin osa haastatteluista ja suosittelijasoitot jäävät Baronan hoidettavaksi.

Baronan kautta Elmolla työskentelee pääasiassa Service Desk -asiantuntijoita sekä lähituen osaajia. Elmo käyttää henkilöstövuokrausta myös rekrytointiväylänä, sillä työntekijät tulevat useimmiten työllistymään jossakin vaiheessa vuokratyösuhteesta suoraan Elmon palkkalistoille.

– Parasta yhteistyössä on ollut joustavuus ja sujuvuus – Barona on pystynyt reagoimaan nopeasti erilaisiin toiveisiin ja pyyntöihin, Sari Toivola kiteyttää.

Lue IT-alan ratkaisuista
Lue IT-alan ratkaisuistaVoisimmeko olla avuksi kuten Elmolle? Lue lisää IT-alan ratkaisuista.Lue lisää IT-alasta