Case Kokkolan Energia: ”Rekrytointiyhteistyön avulla pystyimme keskittymään ydintekemiseen”

Case Kokkolan Energia: ”Rekrytointiyhteistyön avulla pystyimme keskittymään ydintekemiseen”

  1. Haaste

    Kokkolan Energia työllistää noin 100 henkeä ja on kaikenkattava energiayhtiö. Resurssit eivät kuitenkaan enää riittäneet rekrytointien toteuttamiseen eri liiketoiminta-alueilla, ja kumppanin tarve oli akuutti.

  2. Ratkaisu

    Kokkolan Energian ja Baronan rekrytointiyhteistyö alkoi reilu vuosi sitten ja se on sujunut hyvin. Sen myötä yritykseen on saatu rekrytoitua onnistuneesti esimerkiksi useita palveluneuvojia asiakaspalveluun.

”Baronalla on kokemuksesta tiedetty, mitä asiakaspalvelutehtävissä työskenteleviltä vaaditaan ja mitä haluamme tulevilta työntekijöiltä.”
Anne Kulla, asiakaspalvelupäällikkö, Kokkolan energia
Anne Kulla, asiakaspalvelupäällikkö, Kokkolan energia

Kokkolan Energian ja Baronan rekrytointiyhteistyö alkoi reilu vuosi sitten ja se on sujunut hyvin. Sen myötä yritykseen on saatu rekrytoitua onnistuneesti esimerkiksi useita palveluneuvojia asiakaspalveluun.

Kokkolan Energia on täyden palvelun energiayhtiö, joka on toimittanut sähköä ja lämpöä kokkolaisiin koteihin ja yrityksiin yli sadan vuoden ajan. Heidän toimintaansa kuuluvat sähkön, lämmön ja höyryn tuotanto, myynti ja jakelu sekä kehityshankkeet uusiutuvan energian alueella.

Rekrytointipalvelut mahdollistavat omien resurssien kohdentamisen ydintoimintaan

Kokkolan Energia työllistää noin 100 henkeä, joita on rekrytoitu myös Baronan kautta. Yhtiö on hyödyntänyt Baronan rekrytointipalveluita eri liike-toiminta-alueilla. Kesällä 2020 koko yhtiön kesätyöntekijät rekrytoitiin yhteistyössä Baronan kanssa.

Erityisesti Kokkolan Energian asiakaspalveluun on löydetty monia hyviä palveluneuvojia Baronan hoitamien rekrytointia avulla.

Kokkolan Energialla asiakaspalvelupäällikkönä työskentelevä Anne Kulla kokee, että Baronan kanssa tehty yhteistyö on tärkeää, koska omat resurssit eivät riitä rekrytointiprosessin hoitamiseen ja laajoihin haastattelukierroksiin.

– Baronan avulla olemme pystyneet keskittymään ydintehtäväämme – asiakkaidemme auttamiseen, kertoo Anne.

Yhteistyö Baronan kanssa on sujunyt hyvin

Annen mukaan yhteistyö Baronan kanssa on sujunut hyvin. Erityisesti molemminpuolinen viestintä on ollut onnistunutta ja sen avulla on pystytty luomaan toimiva yhteistyö sekä luottamus molempien osapuolten välille. Anne on ollut erityisesti tyytyväinen siihen, että Baronalta asiakkuutta on ollut hoitamassa sama henkilö.

Rekrytointiyhteistyö Baronan kanssa on Annen mielestä aina sujunut jouhevasti.

– Asioihin on reagoitu nopeasti ja ne on hoidettu hyvin loppuun asti. He tekevät rekrytoinneissa suurimman homman ja säästävät meidän aikaamme. Barona muistaa jopa soittaa ja kysyä, miten on mennyt, kun uudet työntekijät ovat aloittaneet, Anne päättää.

Lue asiakas­palvelun ratkaisuista
Lue asiakas­palvelun ratkaisuistaVoisimmeko olla avuksi kuten Kokkolan Energia? Lue lisää asiakaspalvelun ratkaisuista.Lue lisää