Case Restel: Pätevät ravintola- ja tapahtuma-alan ammattilaiset Baronan verkostojen avulla

  1. Haaste

    Oopperatalon ravintolapalveluista vastaava Restel tarvitsee työntekijöitä esityskauden ajaksi elokuusta huhtikuuhun, ja haasteena on ollut pitää kiinni nuorista työntekijöistä, jotka jatkavat opiskelemaan tai työurallaan uusiin tuuliin.

  2. Ratkaisu

    Barona etsii joka kautta varten vakituiset työntekijät ja täydentää äkillisiä tarpeita henkilöstövuokrauksella – vaikka päivän varoitusajalla.

”Yhteistyön aikana minulla on aina ollut vahva tunne siitä, ettemme jää yksin kiperien tilanteiden kanssa. Voin lämpimästi suositella Baronaa henkilöstökumppanina myös muille.”
Kirsi Markkanen, vuoropäällikkö, Restel
Kirsi Markkanen, vuoropäällikkö, Restel

Restel on Suomen suurin ravintolapalveluiden tarjoaja, joka operoi suuren määrän erilaisia brändejä aina pikaruokaravintoloista juoma-, tapahtuma- ja ruokaravintoloihin. Kattavassa brändiportfoliossa on kotimaisten suosikkien lisäksi myös kansainvälisiä brändejä, kuten Burger King sekä Taco Bell. Ravintola- ja tapahtuma-alalla rekrytointitarve on jatkuvaa, ja oikeiden osaajien tavoittamiseksi Restel luottaa Baronan kattaviin verkostoihin.

– Restel on kotimainen ravintola-alan yritys, joka operoi yli 200 ravintolaa maanlaajuisesti. Suurena toimijana tarvitsemme paljon osaavaa henkilökuntaa, ja rekrytointien saralla Barona on muodostunut meidän luottokumppaniksi. Baronan asiantuntijat auttavat meitä löytämään sopivia työntekijöitä erilaisiin tarpeisiin, kertoo Suomen Kansallisoopperan ja -baletin ravintolan vuoropäällikkönä työskentelevä Kirsi Markkanen.

Hektisellä ravintola-alalla tarvitaan luotettavaa rekrytointikumppania

Suomen Kansallisooppera ja -baletti on Suomen ainoa ammattimainen oopperatalo, jonka ravintolapalveluista vastaa Restel. Oopperatalossa toiminta on vilkasta, sillä siellä järjestetään jopa neljästä seitsemään näytöstä joka viikko. Baronan asiantuntijatiimin tehtävänä on varmistaa, että ravintolapalveluissa on aina riittävästi henkilökuntaa luomassa elämyksiä kulttuurinnälkäisille.

Kaksi Oopperatalon ravintolatyöntekijää hymyilee

– Oopperatalon kausi kestää elokuusta huhtikuuhun, ja rekrytointien saralla suurin tarve on syksyisin uuden kauden alkaessa. Meidän toiminnan kannalta keskeinen haaste on työntekijöiden suuri vaihtuvuus – meillä työskentelee paljon nuoria työntekijöitä, jotka kesäisin jatkavat opiskelemaan tai muuten etenevät urallaan kohti uusia tuulia. Barona etsii meille vakituiset työntekijät kausittain, minkä lisäksi he tarjoavat myös vuokratyöntekijät äkillisiin tarpeisiin. Pahimmillaan olemme joutuneet etsimään tuuraajia päivän varoitusajalla, mutta näissäkin tilanteissa olemme aina saaneet Baronalta apua, Kirsi Markkanen kertoo.

Joustava ja välittävä palvelu kerää kiitosta

– Olemme saaneet Baronalta äärimmäisen hyviä työntekijöitä, ja työskentely heidän kanssaan on ollut kaikin puolin joustavaa. Baronan asiantuntijat tuntuvat välittävän aidosti asiakkaistaan – jos he eivät osaa vastata tiettyyn kysymykseen välittömästi, voin kuitenkin luottaa siihen, että he aina palaavat minulle tarvitsemani tiedon kera. Yhteistyön aikana minulla on aina ollut vahva tunne siitä, ettemme jää yksin kiperien tilanteiden kanssa. Voin lämpimästi suositella Baronaa henkilöstökumppanina myös muille, Markkanen kiittelee.

Kaksi ravintolakeittiön työntekijää hymyilee
Hotelli- ja ravintola-alan ratkaisutKeskity sinä liiketoimintasi kehittämiseen – me huolehdimme siitä, että keittiöissä ja saleissa on tekijät paikallaan jokaisen vuoron alussa.Katso horeca-ratkaisut