Case Scandic Park: Hotelli- ja ravintola-alan tiivistä yhteistyötä rekrytoinnissa

Case Scandic Park: Hotelli- ja ravintola-alan tiivistä yhteistyötä rekrytoinnissa

  1. Haaste

    Scandic Park on Helsingin suurin hotelli, jossa on 523 huonetta. Vaikka Scandic on hotelliketju, jokaisen yksikön toiminnot ovat omanlaisiaan. Scandic Park tarvitsi monenlaisia osaajia aamiaiselle, keittiöön että kokouspuolelle.

  2. Ratkaisu

    Scandic Park etsi kumppania, joka pitää kirkkaana mielessä tarkat, sopimukseen määrätyt kriteerit kandidaattien haastatteluvaiheessa. Barona on säästänyt Scandic Parkin aikaa ja resursseja ottamalla rekrytoinnin haltuunsa. Baronan kautta onkin tullut Scandic Parkiin paljon eri alojen osaajia joustavasti, nopeasti ja kriteerit mielessä pitäen jokaisessa rekrytointitilanteessa.

”Monipuolisuus ja selkeä sitoutuneisuus, mikä Baronan päässä meitä kohtaan tuntuu olevan, näkyy kyllä oikeasti myös toiminnassa.”
Satu-Emilia Sarkia, HR & Training Manager, Scandic Hotels
Satu-Emilia Sarkia, HR & Training Manager, Scandic Hotels

Scandic Park on Helsingin suurin hotelli, jossa on 523 huonetta. Vaikka Scandic on hotelliketju, jokaisen yksikön toiminnot ovat omanlaisiaan. Myös rekrytointitarpeet olivat isoja ja monitahoisia.

– Scandic Parkiin tulee Baronalta paljon työntekijöitä. Heitä tulee sekä aamiaiselle että kokouspuolelle. Totta kai myös keittiö on ihan oma osastonsa, kuvailevat Scandic Hotelsin HR & Training Manager, Satu-Emilia Sarkia ja Scandic Parkin F&B Manager Päivi Keippilä.

Tarkat kriteerit ohjaavat työtä – Baronan kokemus siivittää menestykseen

Sarkian ja Keippilän mukaan kumppanuussopimukseen on määritelty tarkasti kriteerejä siitä, millaisia tekijöiden olisi ideaalitilanteessa syytä olla. Mitään haasteita ei ole ollut, sillä Barona ymmärtää Scandic Parkin liiketoimintaa ja arvoja.

– Barona kyllä löytää meille oikeanlaisia työntekijöitä. He tekevät kuitenkin kanssamme niin tiivistä yhteistyötä, että osaavat löytää suoraan arvojemme mukaisen ihmisen. Tämä onkin oltava kumppanillamme mielessä aina, kun kandidaatteja haastatellaan ja nähdään meitä varten, he kuvailevat.

Kumppani säästää aikaa ja jakaa arvot

Sarkia nostaa yhteistyön kehittämisen esille, joka on jatkuva prosessi. Tätä ajatusta vasten on järjestetty esimerkiksi työpajoja, joissa on pyritty tunnistamaan tekijöitä, joiden kautta voi tehdä entistä parempaa yhteistyötä.

– Tietenkin se ajansäästö työssäni kaikin puolin on sellanen asia, jossa Barona auttaa valtavasti, Keippilä lisää.

Baronan monipuolisuus ja sitoutuneisuus ovat Sarkian ja Keippilän mukaan erittäin arvokasta ja siivittää erinomaisiin tuloksiin.

– Se on se helpous tehdä töitä heidän kanssaan. Jos kysymyksiä tulee, pyritään ne ratkaisemaan aina heti. He ratkaisevat ne nopeasti. Sekin vielä. Todella nopeasti, Keippilä summaa.

Johanna Wegelius
Johanna Wegelius
Myyntijohtaja, hotelli- ja ravintola-ala

Hotelli ja ravintola

+358 43 826 5518johanna.wegelius@barona.fi
Lue horecan ratkaisuista
Lue horecan ratkaisuistaVoisimmeko olla avuksi kuten Scandic Parkille? Lue lisää hotelli- ja ravintola-alan ratkaisuistamme.Lue lisää horecasta