Työelämässä oppiminen auttaa pysymään askeleen edellä

Työelämässä oppiminen auttaa pysymään askeleen edellä

Kouluttaminen on yksi parhaita tapoja parantaa yrityksen kilpailukykyä. Ajankohtainen osaaminen auttaa reagoimaan toimintaympäristön muutoksiin. Koulutus tukee myös työhyvinvointia ja työnantajamielikuvaa sekä auttaa vähentämään vaihtuvuutta.

Tiesitkö, että...

  1. Vain 8 %

    työssäkäyvistä ei kaipaa lainkaan lisäosaamista

  2. 72 %

    tulee tarvitsemaan uutta osaamista tai tietotaitoa lähivuosien aikana

  3. Vain hieman yli puolet

    kokee, että heidän työnantajansa huolehtii hyvin osaamisen kehittämisestä

Jotta osaamisen uudistaminen jalkautuu yritykseen, sen tulee tapahtua organisaatio-, tiimi- ja yksilötasolla.

Työelämässä oppiminen on osa kaikkia työsuhteen vaiheita

  1. Rekrytointi

    Joskus valmiita osaajia ei löydy vapailta markkinoilta. Tällöin rekrytointiin kannattaa yhdistää koulutus, jolloin koulutatte juuri yrityksellenne tarvittavat osaajat.

  2. Perehdyttäminen

    Laadukas perehdytys on avaintekijä toimivalle työsuhteelle. Suurten rekrytointipiikkien, kuten kesätyöntekijöiden kohdalla, perehdytykseen panostaminen on erityisen tärkeää. Tällöin avuksi voivat olla esimerkiksi digitaaliset perehdytysalustat.

  3. Valmennukset

    Nykyhenkilöstön osaamisen valmentaminen on tarpeellista monissa tilanteissa. Esimerkiksi kieli- ja kulttuurivalmennukset ovat oiva ratkaisu, kun kansainvälinen rekrytointi on ajankohtaista. Myös hyvä johtaminen on kaiken liiketoiminnan perusta, ja ajoittain sekin tarvitsee kehittämistä. Valmennuksen kautta vahvistetaan päätöksentekoa ja kykyä vastata muuttuviin tarpeisiin.

  4. Muutostilanteet

    Irtisanomiset ovat aina haastavia tilanteita irtisanotuille. Kattavat valmennukset ja koulutukset tukevat uudelleen työllistymisessä.

Opas rekrytointiin tähtääviin koulutuksiin yrityksille. Lataa klikkaamalla

Etkö tiedä, mistä lähteä liikkeelle?
Etkö tiedä, mistä lähteä liikkeelle?Osaavan koulutuskumppanin kanssa saatte määriteltyä nykyosaamisen vahvuudet ja kipukohdat. Tällöin voimme rakentaa yhdessä pitkäjänteisen koulutussuunnitelman, jonka vaikutukset näkyvät liiketoiminnassa pitkään koulutusten päättymisen jälkeen.Lue lisää

Asiakkaidemme positiivisia kokemuksia

Henkilöstön kouluttaminen ei ole yritykselle missään nimessä pieni asia, mutta sillä on todella merkittävä arvo kasvun kannalta.
Eero Ukkonen, toimitusjohtaja, Relove
Eero Ukkonen, toimitusjohtaja, Relove

Lue asiantuntijoidemme ajatuksia koulutuksista