Sales Audit
Sales Audit antaa suunnan myynnin kehittämiselle
Haluatko konkreettisen vastauksen kysymykseen ”mitä voimme myynnissä tehdä paremmin”?
Sales Audit eli myynnin auditointi auttaa tunnistamaan myynnin vahvuudet ja määrittelemään ne kehityskohteet, jotka tehokkaimmin parantavat myyntiä. Myynnin auditoinnin kokonaisuus rakennetaan aina yrityksesi tavoitteista ja lähtökohdista käsin. Mihin myynnissä on olennaista tarttua juuri nyt? Mitä haluat selvittää?
Sales Audit sopii niin operatiiviseen kuin strategiseen myynnin kehittämiseen
- Operatiivisessa Sales Auditissa halutaan tyypillisesti vaikuttaa lyhyen ajan myyntitulokseen. Tavoitteena on löytää ne osa-alueet, joita uudistamalla parannetaan esimerkiksi budjettikauden myyntitulosta.
- Strategisessa Sales Auditissa laaditaan pitkän aikavälin suunnitelma, jossa otetaan huomioon data, sen analyysi ja myynnin järjestelmät.
Miksi Barona kumppaniksi Sales Auditiin?
- Tekijänä moniammatillinen myynnin asiantuntijatiimi
Sales Auditin projektitiimi kootaan erikseen jokaista uniikkia asiakkaamme projektia varten. Baronalla on moniammatillinen tiimi, jossa on syvällistä osaamista myynnistä, markkinoinnista, datasta ja sen analysoinnista sekä järjestelmistä. Esimerkiksi muutostilanteissa laajennamme tiimiä mm. psykologilla.
- Laaja keinovalikoima
Myynnin auditoinnin keinot varioivat asiakkaan myynnin kehittämistavoitteiden mukaan.
- Havainnoista muutokseen
Olemme testanneet ja vakiinnuttaneet vuosien aikana konsepteja, joilla tuemme asiakkaidemme myyntijohtoa viemään auditoinnissa havaitut kehitysalueet käytännön muutokseksi kohti tuloksellisempaa myyntiä.
- Myyntivalmennukset vievät uudistuksen käytäntöön
Barona on kokenut myynnin valmentaja, ja monet myynnin auditoinnit poikivatkin yhdeksi käytännön toimenpiteeksi myynnin johdon, esihenkilöiden ja myyjien valmennukset.
Esimerkkejä Sales Auditeista
Myynnin auditointeja voidaan tehdä lukuisista erilaisista lähtökohdista, ja jokainen toteutettu myyntiauditointi on uniikki kokonaisuus. Tässä esimerkkejä vastikään toteuttamistamme myynnin auditoinneista.
- Yrityksen operatiivisen myyntitoiminnan kuvaaminen, vahvuuksien ja heikkouksien tunnistaminen ja näistä johdetut konkreettiset toimenpidesuositukset
- Myyntitoiminnan analysointi, toimenpiteiden aloittaminen ennen yrityksen myyntiprosessia
- Myynnin tilanteen selvittäminen konsernin uudelle toimitusjohtajalle
- Kolmen vuoden kehityssuunnitelma, jossa huomioidaan myynnin ja markkinoinnin teknologia, AI ja Data-analytiikka analysoitavan yrityksen näkökulmasta
- Ennen yrityksen myyntiä tapahtuva myynnin nopeiden pikavoittojen hakeminen samalla tai pienemmällä resurssilla
- Konsernin liiketoiminta-alueiden ristiinmyyntipotentiaalin ja toimenpiteiden määrittäminen
- Divisioonan myynnin tehokkuuden nostaminen ja mittareiden uusiminen
- Uudistetun myyntistrategian pohjatyö
- Myyntitoiminnan analysointi ennen organisaatiomuutosta (johtaminen, roolit, vastuut, kompetenssit, asiakas- ja tuotesuuntauksen muutokset