Ulkoistaminen – lisäarvoa liiketoimintaan
Harkitsetko ulkoistamista? Jonkun paikkaamaan ylivuotoa, resursoimaan volyymivaihteluissa? Tai ottamaan vastuun osa- tai kokoulkoistuksesta ja kasvamaan strategiseksi kumppaniksi?
Ulkoistaminen tuo kustannussäästöjä ja joustoa liiketoimintaan, sen toki tiesitkin. Mutta myös tuottavuutta, tehokkuutta, läpinäkyvyyttä ja parempaa asiakaskokemusta. Sen tiedämme jo me ja asiakkaamme.
Baronalla on vuosien kokemus haastavienkin ulkoistusten toteuttamisesta – pienistä suuriin, ylivuodoista ja osaulkoistuksista strategisiin kumppanuuksiin.
- Asiakkainamme on asiakaspalvelun, myynnin ja laskutuksen ulkoistuspalveluissa mm. finanssi- ja vakuutusalan yrityksiä, operaattoreita sekä energia-alan yhtiöitä. Palvelemme heitä palvelukeskuksistamme Suomessa ja ulkomailla.
- Tarjoamme etänä tuotettavat IT-palvelut sekä kyberturvallisuuspalvelun suomalaisille ja kansainvälisille, yksityisen ja julkisen sektorin asiakkaille, myös huoltovarmuusaloilla.
- Toteutamme kaupan alan sekä logistiikan ulkoistusratkaisuja, jolloin tuomme palvelun asiakkaan tiloihin.
Ulkoistuspalveluiden asiakkaita
Baronan ylivertaisuus ulkoistuskumppanina
- Volyymi ja kokemus takaavat laadun ja tehot
Hoidamme ulkoistettuna lukuisten eri toimialoilla toimivien asiakkaiden palveluita ja resursointia. Yksin palvelukeskustemme henkilöstö hoitaa 10 miljoonaa kontaktia vuosittain. Tämän me osaamme – tehtäväksesi jää nauttia tuloksista.
- Kumppani joka kehittää toimintaa
Onko tekeminen jämähtänyt? Lupaamme, että ulkoistamalla saat uudistuksiin vauhtia. Ulkoistuskumppanina kehitämme toimintaa osana operatiivista tekemistä. Saat käyttöösi 20 vuoden aikana hiomamme parhaat käytännöt.
- Sinä määrittelet tavoitteet – me toteutamme ne
Ulkoistaminen on huoleton ratkaisu. Määrittelet palvelulle tavoitteet ja raamit, me vastaamme siitä että ne toteutuvat – ja ylpeänä voimme kertoa, että usein myös ylittyvät.
- Aina tehtävään sopivat tekijät
Huolettaako volyymivaihtelut ja henkilöstön vaihtuvuus? Barona on henkilöstöalan kiistaton ammattilainen. Prosessit, ennakointimallit sekä sisäsyntyinen rekrytointikyvykkyytemme takaa, että töitä tekemässä on aina juuri sopiva määrä osaavia tekijöitä.
- Data ja teknologiat siivittämässä tuloksiin
Tarjoamme kehittyneet data- ja raportointimallit kaikille ulkoistusasiakkaillemme. Data toimii myös johtamisen ja palvelutuotannon kehittämisen perustana. Nykyaikaiset teknologiat käytössäsi mm. asiakaspalvelun kanavavalikoimassa.
”Yhteistyö Baronan kanssa on eteenpäin vievää, avointa ja tuloksellista. Toimialallamme asiakaspalvelun kehittäminen on tärkeää, ja se onnistuu Baronan kanssa.”
Riikka Vänskä, Director of Consumer Services, Telia
Näin ulkoistuskokonaisuus rakennetaan
Ulkoistamalla annat vastuun Baronan osaaville ammattilaisille tuottaa, kehittää ja johtaa liiketoimintasi tiettyä osa-aluetta, joko osittain tai kokonaan. Sinä ja organisaatiosi siirrätte fokuksen päivittäistoiminnan johtamisesta kumppanin johtamiseen.
- Mitä ulkoistus kattaa? Asiakas voi ulkoistaa Baronalle jonkin toiminnon kokonaisuudessaan tai osittain. Osaulkoistus voi tarkoittaa esimerkiksi IT-tuen 1. tason käyttäjätuen ulkoistamista, kaupan hyllytystä tai keräilyä, asiakaspalvelun ylivuotoa – muu toiminta jatkuu ennallaan yrityksessä. Toiminnon kokonaisulkoistus kasvaa vuosien varrella usein syväksi strategiseksi kumppanuudeksi.
- Missä ulkoistetut työt tehdään? Riippuu siitä, mitä ja miten ulkoistetaan. Esimerkiksi kaupan alalla ja sisälogistiikan ulkoistuksissa työtä jatketaan asiakkaan tiloissa ja usein myös asiakkaan laitteilla ja järjestelmillä. Asiakaspalvelu, myynti ja IT-tuki tehdään tyypillisesti Baronan palvelukeskuksissa, Baronan työkaluilla.
- Kuka vastaa mistäkin? Ulkoistetun työn päivittäisjohtamisesta, resursoinnista, laadusta, tuloksista ja kehittämisestä vastaa Barona. Asiakkaan vastuulla on kumppanin johtaminen ja tavoiteasetanta.
- Miten ulkoistus hinnoitellaan? Ulkoistuspalvelun hinnoittelu rakennetaan joustavasti jokaisen asiakkaan liiketoimintaan sopivalla tavalla. Hinnoittelu on aina läpinäkyvää, ilman piilokuluja. Hinnoittelumalleja ja niiden yhdistelmiä on lukuisia: tunti-, suorite-, tiketti- tai kontaktiperusteinen, kiinteä veloitus tai cost per order. Myös provisiomalli tai onnistumiseen perustuva hinnoitteluelementti voi sisältyä ulkoistuksen hinnoitteluun.
- Miten tuloksia seurataan? Asiakkaamme asettaa tavoitteet, ja me huolehdimme sopivat mittarit ja raportit suorituksen seurantaan. Mittaamme läpinäkyvästi ja reaaliaikaisesti palvelutuotantoa, ja data on sellaisenaan myös asiakkaidemme käytössä. Meille data toimii paitsi päivittäisjohtamisen myös tulosseurannan pohjana. Tuloksia käydään läpi yhteisesti sovituissa foorumeissa, niin operatiivisella tasolla kuin kumppaniohjauksessakin.
"Yhteistyömallit toimivat. Korostaisin Baronan joustavuutta ja mukautuvuutta tarpeisiimme. Lisäksi meillä on hauskaa yhdessä."
Minna Nousiainen, Senior Vice President, End User Services, Enfo
Harkitsetko ulkoistamista? Tutustu Baronan ulkoistusratkaisuihin.
Ota yhteyttä, niin jutellaan lisää!
Asiakaspalvelu, Taloushallinto, Myynti, ...
+358 50 506 7455janne.heikkila@barona.fi