Ulkoistus – lisää joustoa ja ennustettavuutta liiketoimintaan
Kun tarvitsette lisää joustoa kausivaihteluihin tai enemmän aikaa keskittyä omaan ydintoimintaanne, ratkaisu on ulkoistus. Oikean kumppanin avulla ulkoistuksessa saa ammattilaisten osaamisen ilman kiinteitä kustannuksia – ja kaupan päälle paremman kilpailukyvyn.
Ulkoistamisen hyödyt
- Kustannuksista joustavat ja ennustettavat
Ulkoistuksessa kustannukset saadaan läpinäkyviksi, selkeiksi ja ennustettaviksi. Jopa suuret sesonkivaihtelut voidaan hallita yksikkökustannuksen nousematta.
- Työt tulevat tehdyksi varmasti ja laadukkaasti
Työn resursoinnista ja laadukkaasta tekemisestä huolehtivat kokeneet ammattiosaajat ja toimialan tuntevat HR-ammattilaiset.
- Toiminta kehittyy ja tehostuu asiantuntijavoimin
Operatiivisen toiminnan kehitys- ja uudistushankkeet sujuvat satojen erilaisten asiakkuuksien ja toimintaympäristöjen kokemuksella.
- Vahva kumppanuus liiketoiminnan tueksi
Ulkoistuksessa saa liiketoiminnan tueksi luottamuksellisen kumppanin, jolle myös loppuasiakkaiden pitäminen tyytyväisenä on tärkeää.
Mistä ulkoistus koostuu?
Baronan avulla ulkoistatte esimerkiksi asiakaspalvelunne, logistiikkanne tai IT-tukenne osaavien ammattilaisten vastuulle – joko osittain tai kokonaan. Ulkoistuksella muutatte yhden tai useamman prosessinne kulut työn määrän mukaan muuttuviksi ja saatte erinomaisen ratkaisun sekä tavallisiin kausivaihteluihin että yllättäviin muutoksiin.
- Mitä ulkoistetaan? Asiakkaan toiminnasta jokin osa siirretään kokonaan tai osittain Baronan vastuulle. Osittaisessa ulkoistuksessa ulkoistetaan esimerkiksi kaupan hyllytys tai varaston keräily, ja muu toiminta jatkuu ennallaan.
- Missä töitä tehdään? Riippuu, mitä ja miten ulkoistetaan. Työtä voidaan jatkaa asiakkaan tiloissa, laitteilla ja järjestelmillä tai Baronan tiloissa esimerkiksi palvelukeskuksissa tai varastoissa.
- Kuka vastaa? Ulkoistetun toiminnon työn resursoinnista, laadusta ja kehityksestä vastaa Barona. Myös toiminnon työnjohto-oikeus on Baronalla.
- Miten hinnoitellaan? Ulkoistukset hinnoitellaan aina läpinäkyvästi niin, että asiakas tietää mistä maksaa ja pystyy budjetoimaan menot tarkasti vaikkapa tilauskannan mukaan. Esimerkiksi asiakaspalvelun, kaupan ja logistiikan tehtävät hinnoitellaan yleensä suoriteperusteisesti.