Kesätöiden hakemisesta entistä helpompaa – Baronan arviolta 3 000 kesätyöpaikkaa eri aloilta haettavissa yhdellä työhakemuksella

Barona 15.1.2023

Palveluyhtiö Barona tekee kesätöiden hakemisesta helpompaa kuin koskaan ennen ja tarjoaa valtakunnallisesti kaikkien alojen kesätyöt saataville yhdellä ainoalla työhakemuksella. Jokainen työhakemus käsitellään yksilöllisesti, ja hakijaa tuetaan sopivimman työpaikan löytämisessä. Hakija voi myös täydentää toiveitaan.

Viime vuonna 2022 Barona tarjosi kesätyöpaikan noin 3 000 nuorelle. Alkaneen vuoden 2023 kesätyötarpeen odotamme olevan suunnilleen samaa tasoa kuin viime vuonna.

Kesätyökampanjan taustalla on Baronan kehittämä uusi konsepti. Työmarkkinoiden vallitseva käytäntö on, että jokaiseen työpaikkaan on haettava erikseen.

”Työn hakeminen on yleisesti liian vaikeaa ja kankeaa, sitä ei ole mietitty hakijan näkökulmasta. Tämä pätee myös kesätöitä hakeviin nuoriin, joille koko työnhakuprosessi on aivan uutta. Nuorilla ei välttämättä ole selkeää kuvaa siitä, millaista työtä on tarjolla tai millaista osaamista eri aloilla tarvitaan. Myös omat tavoitteet tai soveltuvuus eri tehtäviin voivat olla kirkastamatta. Tässä me voimme auttaa”, henkilöasiakaskokemuksesta vastaava johtaja Henrik Rantala toteaa ja jatkaa:

”Olemme leikkineet ajatuksella, että voisiko työelämän järjestää palveluna siten, että yksi työhakemus riittäisi koko uralle. Vielä emme ole siellä, mutta kaikkien tuhansien kesätöiden tarjoaminen haettavaksi yhdellä hakemuksella on askel haluamaamme suuntaan.”

Baronan kesätyökampanjassa työnhakija jättää hakemuksensa, jossa hän kertoo toiveistaan, osaamisestaan ja kokemuksestaan. Hakemuksen jättämisen jälkeen hänellä on online-palvelussa mahdollisuus osoittaa kiinnostusta uusiin, avautuviin kesätyöpaikkoihin. Baronan rekrytointiasiantuntijat käyvät hakemukset läpi ja yhdistävät heidät parhaiten soveltuviin työpaikkoihin.

Viime vuonna Baronalle tuli yli 30 000 kesätyöhakemusta. Vuonna 2022 kesätyöpaikkoja oli eniten teollisuus- ja ravintola-aloille sekä erilaisiin asiakaspalvelun tehtäviin. Tänä vuonna odotetaan vieläkin enemmän hakijoita.

Yhden hakemuksen kesätyöhaku aukeaa tänään ja kestää koko kesätyöhakukauden ajan. Usein kesätyöpaikkoja aukeaa vielä loppukeväästäkin.

”Monia nuoria työelämä huolettaa, ja tämä uudistunut kesätyöhaku on meidän tapamme tehdä työelämästä ja työnhausta helpompaa ja joustavampaa. Kevään aikana saatavat kokemukset auttavat myös meitä hiomaan omia palveluprosessejamme entistä hakijalähtöisemmäksi”, Rantala jatkaa.

Uuden palvelun rinnalla on edelleen mahdollista hakea suoraan yksittäisiin työpaikkoihin.

Yhden hakemuksen kesätyöhaku käynnistyy tänään. Haku ja kaikki avoimet kesätyöpaikat löytyvät täältä: https://barona.fi/tyopaikat/kesatyot

Henrik Rantala, henkilöasiakaskokemuksesta vastaava johtaja, Barona
henrik.rantala@barona.fi