Haaste: Terveysteknologiapalveluita ikäihmisille tarjoava AddSecure Smart Care koki rekrytoinnin haastavaksi omistajanvaihdoksen ja nimenmuutoksen jälkeen. Sopivia tekijöitä turvapuhelinpalvelun auttamistoimintaan ei löytynyt. Lisäksi korona-aika toi omat haasteensa.

Ratkaisu: Barona toi luotettavan ja tehokkaan ratkaisun rekrytointihaasteeseen. Sosiaali- ja terveysalaan perehtyneenä Barona ehdotti henkilöstövuokrauksen sijaan rekrytointia. Onnistuneita rekrytointeja on takana jo viisi ja onnistunut yhteistyö jatkuu tulevaisuudessakin.

AddSecure Smart Caren turvapuhelinpalvelun avulla mahdollistetaan ikäihmisten pidempään kotona asuminen ja yksin pärjääminen. Tärkeästä työstä huolimatta rekrytointi tuntui viime vuonna tapahtuneen omistajan- ja nimenmuutoksen myötä haasteelliselta. Auttamistoimintaan kuitenkin tarvittiin akuutisti lisäkäsiä. Siksi AddSecure Smart Care lähti hakemaan rekrytointikumppania.

– Yritimme itse tehdä rekrytointeja aluksi, mutta ne eivät olleet menestyksekkäitä. Tapasimme neljä eri tahoa, mutta Barona vakuutti alusta lähtien ja päädyimme heidän kumppanikseen, AddSecure Smart Caren toimitusjohtaja Kaj Ignatjew kertoo.

Alun perin AddSecure Smart Caressa ajateltiin, että henkilöstövuokraus voisi toimia parhaiten. Baronan kanssa keskusteluissa kuitenkin nopeasti huomattiin, että paras ratkaisu on rekrytointi.

– Barona ei luvannut kuuta taivaalta missään vaiheessa, vaan kertoi rehellisesti alalla vallitsevan tilanteen. Baronan mukaan henkilöstövuokraus voisi olla nyt haastavaa, kun taas rekrytoinnista oli hyviä onnistumisia. Siksi lähdimme suoraan rekrytoimaan. Luottamus Baronan tekemiseen syntyi heti ensimetreillä.

Barona ei luvannut kuuta taivaalta, vaan kertoi rehellisesti alalla vallitsevan tilanteen. Luottamus Baronan tekemiseen syntyi heti ensimetreillä.

Rekrytointi toi mukavasti hakemuksia auttajan tehtäviin

AddSecure Smart Care ja Barona lähtivät etsimään kolmea uutta vakituista lähihoitajaa pääkaupunkiseudun auttamistehtäviin. Työ on käytännönläheistä ja kolmivuorotyötä. Auttajat ovat niitä, jotka menevät ikäihmisen kotiin, tarkastavat tilateen sekä auttavat asiakasta – ja tarvittaessa hankkivat paikalle lisäapua.

– Kun ikäihminen hälyttää kotiin asennetulla turvapuhelimella turvapuhelinkeskukseen, arvioi turvapuhelinpäivystäjä, millaista apua kotona tarvitaan. Tarvittaessa paikalle lähetetään turva-auttaja. Usein työntekijät perehdytetään sekä päivystäjän että turva-auttajan tehtäviin – mutta nyt haimme nimenomaan turva-auttajia.

AddSecure Smart Care ja Barona rakensivat yhdessä rekrytointikampanjan, joka toi mukavasti osaavien henkilöiden hakemuksia. Baronan yhteyshenkilön ymmärrys AddSecure Smart Caren toimialan haasteista teki myös vaikutuksen.

– Kolmea haettiin ja kolme myös saatiin. Barona suoritti esikarsinnan ja haastatteli ensin potentiaalisia hakijoita. Sen jälkeen heidät lähetettiin vielä meidän haastatteluumme. Hakijat, jotka läpäisivät Baronan seulan, olivat jo todella valmiita tekijöitä, Ignatjew kiittelee.

Tähän mennessä AddSecure Smart Carelle on rekrytoitu jo neljä osaavaa lähihoitajaa. Lisäksi uusi rekrytointi on paraikaa päällä. Yhteensä tarkoitus on rekrytoida viisi lähihoitajaa.

– Olemme olleet tyytyväisiä rekrytoituihin henkilöihin ja kaikki paitsi yksi on edelleen meillä töissä. Henkilökohtaisten syiden vuoksi irtisanoutuneen henkilön tilalle Barona on kuitenkin jo etsimässä korvaavaa henkilöä, eli sekin hoituu tehokkaasti.

”Luotamme Baronan rekrytointipalveluun jatkossakin”

AddSecure Smart Care aikoo luottaa jatkossakin Baronan alan tuntemukseen ja ammattitaitoon rekrytoinnissa. Baronan kattava verkosto, osaaminen ja tietotaito ovat tehneet vaikutuksen.

– Meillä on oma rekrytointi keikkaluonteisiin töihin, mutta vakituisissa rekrytoinneissa luotamme jatkossakin Baronan osaamiseen ja yhteistyöhön, Ignatjew painottaa.

Parasta yhteistyössä on ollut luottamus ja huolettomuus. AddSecure Smart Care on voinut olla kevein mielin, sillä Baronan kanssa hommat hoituvat jouhevasti.

– Baronalta tulee erinomaisia tekijöitä, eikä meille ole koskaan tarjottu tehtävään soveltumattomia ehdokkaita. Rekrytoinnista ei tarvitse stressata. Voimme keskittyä poikkeusajan olosuhteista selviämiseen sekä henkilöstön ja palvelujemme kehittämiseen, Ignatjew summaa.

Anita Kuitunen-image
Ota yhteyttä:
Anita Kuitunen
Johtaja, Barona Sote
barona-contact-logo
Ota yhteyttä

Uusimmat kokemukset

Takaisin kokemuksiin