Teollisuuden teränvalmistaja TKM TTT:n tarve 20:lle uudelle työntekijälle käännytti yrityksen lopulta Barona Teollisuuden puoleen työntekijöiden rekrytoimiseksi. Rekrytointitilanne kartoitettiin heti ensimmäisessä tapaamisessa haastavaksi TKM TTT:n Managing Director Mikko Järvisen mukaan.

“Baronan Vesa Karjalahti ja Markku Vihma sanoivat heti ensimmäisessä tapaamisessa, että tästä tulee vaikeaa, mikä me uskottiin itsekin. Toinen, minkä he tekivät selväksi, oli se, että perinteisin menetelmin he eivät tähän suostu vaan nyt täytyy tehdä uudella tavalla rekrytointia.”

Rekrytointikampanjaa varten Barona toteutti hakusivuston, rekrytointivideon sekä näiden avulla mainontaa sekä sosiaalisessa mediassa että muissa medioissa.

“Markkinoinnin osuus oli tässä koko prosessissa aivan avainasemassa.”

Jo neljän päivän jälkeen videolla oli 1200 näyttöä, sivustolla 520 käyntikertaa ja 55 hakemusta. Yhteensä hakemuksia tuli 153 eli kampanja oli todella menestys.

“Yhteistyö Baronan kanssa sujui koko prosessin ajan todella hyvin. Pidin eniten siitä, että Barona hyvällä tavalla potki meitä eteenpäin ja heittivät meille tehtäviä juuri oikeassa järjestyksessä. Ystävällisellä mutta tiukalla tyylillä: nyt tehdään näin. Jos näin ei olisi tehty, niin meillä ei varmaan olisi niitä ihmisiä vielä.”

 

Markku Vihma-image
Ota yhteyttä:
Markku Vihma
Operatiivinen johtaja
barona-contact-logo
Ota yhteyttä

Uusimmat kokemukset

Takaisin kokemuksiin