Barona tekee konkreettisia tekoja työllisyyden parantamiseksi

Barona 24.9.2019

Baronan toimistot järjestivät viime torstaina 19.9. valtakunnallisen Tapaa Työtrainerisi -tapahtuman, joka keräsi tuhansia osallistuja Baronan toimistoille ympäri Suomen. Paikan päälle saapui tuplasti enemmän ihmisiä kuin oli ennakkoilmoittautunut, joten esimerkiksi Baronan Töölönlahdenkadun toimistolla henkilökohtaiset valmennukset varattiin täyteen jo ensimmäisten tuntien aikana. Tapahtumakokonaisuus oli jatkoa Baronan aiemmin aloittamalle vastuullisuustekojen sarjalle ja Työtraineri-kampanjoinnille.

Baronan toimitusjohtaja Minna Vanhala-Harmasen mukaan ihmisten työnsaanti ei saisi jäädä kiinni työnhakutaidoista tai siitä, että työpaikat ja ihmiset eivät kohtaa. Juuri julkaistujen työllisyyslukujen valossa avoimia työpaikkoja on tällä hetkellä enemmän auki kuin viime vuoden vastaavana ajankohtana, mutta tekijöiden löytäminen on muuttunut yhä haastavammaksi.

”Haluamme ”Tapaa Työrainerisi” kaltaisten tekojemme kautta huolehtia, että ihmiset eivät jää yksin työnhaussa, vaan saavat halutessaan tähän ammattitaitoista apua ja valmennusta. Samalla edesautamme asiakasyrityksiämme kun löydämme heille osaajia haastavassakin tilanteessa. Meillä ei ole varaa menettää yhtäkään, joka haluaa töihin ja teemme tämän suhteen mielellämme myös yhteistyötä eri tahojen kanssa”, Vanhala-Harmanen toteaa.

Baronan brändikehityksestä vastaava johtaja Jaana Kaarela kommentoi tapahtuman suosion tulleen hienoisena yllätyksenä kuten myös osallistujajoukon moninaisuuden.

”Tapahtumiemme valttina oli selvästi henkilökohtaisuus, ajankohtaisuus ja paikallinen läsnäolo.  Osallistujissa oli niin nuorempaa kuin vanhempaa työnhakijaa ja alanvaihtajaa eri ammattiryhmistä ja kansallisuuksista. Palautteiden perusteella voimme todeta, että tapahtumallemme oli selkeä tarve ja se yhdisti hienosti myös organisaatiotamme tekemään yhdessä hyvää”, Kaarela kommentoi.

Baronan Tapaa Työtrainerisi -tapahtuma järjestettiin valtakunnallisena 19.9. ja vastaavanlaisia tapahtumia ja valmennuksia tullaan järjestämään myös tulevaisuudessa.

Lisätiedot:
Minna Vanhala-Harmanen,CEO
minna.vanhala-harmanen@barona.fi
p. +358 40 051 1786

Barona haluaa tuoda työelämään lisää inhimillisyyttä, jossa jokainen, jolla osaaminen ja asenne ovat kunnossa, saa töitä juuri sellaisena kuin hän on. Suomessa Baronalla on toimintaa yli 30 paikkakunnalla ja se tavoittaa vuosittain kymmeniä, jopa satoja tuhansia ihmisiä mm. työhaastatteluissa, valmennuksissa, henkilöarvioinneissa ja uudelleenkoulutusohjelmissa.