Case Lidl Suomi: A Lidl Action -rekrytointikampanjalla huikea hakijakokemus

Case Lidl Suomi: A Lidl Action -rekrytointikampanjalla huikea hakijakokemus

  1. Haaste

    Vuonna 2018 saksalainen yritys Lidl Suomi oli avaamassa uutta Järvenpään logistiikkakeskusta. Yrityksen tavoitteena oli rekrytoida paikalle yli 200 uuttatyöntekijää. Lidl tarvitsi rekrytointien tueksi loistavan rekrytointikampanjan. BaronaLogistiikka tuntui sopivalta kumppanilta projektiin. 

  2. Ratkaisu

    Barona Logistiikka ja Lidl toteuttivat yhteisrekrytointihankkeena A Lidl Action -rekrytointikampanjan. Kokonaisuuteen toteutettiin kampanjavideoita, kampanjasivusto sekä erilaisia kokonaisuuksia sosiaaliseen mediaan, erityisesti Facebookiin ja Instagramiin. Baronan asiantuntijat olivat rekrytointimarkkinoinnin konseptin suunnittelun lisäksi mukana rekrytointiprosessissa.

”Kaikki tapahtui laadusta tinkimättä. Olemme todella tyytyväisiä lopputulokseen. He antoivat lupauksen onnistumisesta. Lisäksi he kertoivat, miten he onnistuvat. Mitä onnistuminen vaati meiltä ja mitä se vaati heiltä. Saimme hyvän suunnitelman ja hyvän toteutuksen.”
Mari Hekkala, henkilöstöjohtaja, Lidl Suomi
Mari Hekkala, henkilöstöjohtaja, Lidl Suomi

Suomessa Lidl-myymälöitä on yli 170 Hangosta Sodankylään. Jakelukeskukset Janakkalassa ja Laukaassa toimittavat tuotteet kaikkiin Lidlin myymälöihin tuoreina ja ajoissa viikon jokaisena päivänä. Järvenpäähän Boogien yritysalueelle, Lahdentien varteen, nousi Lidl Suomen kolmas jakelukeskus. Tähän uuteen jakelukeskukseen liittyen Barona ja Lidl tekivät yhteisrekrytointihankkeena A Lidl Action -rekrytointikampanjan.

– Vuonna 2018, kun olimme avaamassa uutta Järvenpään logistiikkakeskusta, niin meillä oli tavoitteena rekrytoida tänne yli 200 uutta työntekijää. Tarvitsimme sitä varten loistavan rekrytointikampanjan. Kampanjan teimme yhdessä Baronan kanssa, ja sen nimi on A Lidl Action, kertoo Lidl Suomen henkilöstöjohtaja Mari Hekkala.

Barona Logistiikan asiantuntijat olivat rekrytointimarkkinan konseptin suunnittelun lisäksi myös mukana rekrytointiprosessissa.

– He tavoittivat, kontaktoivat ja haastattelivat ison määrän hakijoita. He loivat sellaisen työntekijäkokemuksen, mikä on meille tosi tärkeää, koska kumppanimme edustavat meitä. Se säästi meiltä paljon aikaa ja resursseja.

Onnistuminen vaati yhteistyötä

Kaikki tapahtui laadusta tinkimättä.

– Olemme todella tyytyväisiä lopputulokseen. He antoivat lupauksen onnistumisesta. Lisäksi he kertoivat, miten he onnistuvat. Mitä onnistuminen vaati meiltä ja mitä se vaati heiltä. Saimme hyvän suunnitelman ja hyvän toteutuksen, Hekkala kertoo.

Lidlillä on tällä hetkellä yli 250 uutta logistiikkatyöntekijää – ja yhteiset tavoitteet on saavutettu.

– Molemmat sitouduimme ja teimme paljon työtä. Sen takia me onnistuimme. Kaiken kaikkiaan olen todella tyytyväinen Baronan apuun. Uskon, että myös logistiikan esimiehemme pystyvät tämän asian allekirjoittamaan.

Kim Hipari
Kim Hipari
Palvelujohtaja, henkilöstöratkaisut

Logistiikka

+358 43 824 4190kim.hipari@barona.fi
Lue logistiikan ratkaisuista
Lue logistiikan ratkaisuistaVoisimmeko olla avuksi kuten Lidlille? Lue lisää logistiikan ratkaisuista.Lue lisää logistiikasta