Case TietoEVRY: Kokonaisvaltainen palvelu huomioi yksilölliset tarpeet

Case TietoEVRY: Kokonaisvaltainen palvelu huomioi yksilölliset tarpeet

  1. Haaste

    Kun TietoEVRY siirsi Service Desk -toimintansa Tallinnasta Vaasaan, osoittautui asiantuntevan rekrytointikumppanin tuki välttämättömäksi. Uutta yksikköä avatessa rekrytointitarve oli noin 160 henkilöä, minkä lisäksi haasteena oli löytää sekä suomen- että ruotsinkielisiä osaajia.

  2. Ratkaisu

    Projekti ylitti kaikki odotukset saumattomalla yhteistyöllä sekä Baronan nopealla reagointikyvyllä. Barona tarjosi tärkeää tukea kokonaisvaltaisella palvelullaan, johon sisältyi niin markkinointia, hakijoiden seulontaa kuin myös haastatteluita. Lisäksi Barona auttoi Tallinnasta Vaasaan muuttaneita työntekijöitä relokaatio-palvelulla.

”Baronan rooli projektissa oli merkittävä, sillä meillä ei ollut valmiina toimintaa tai verkostoja Vaasassa.”
Anu Peltola, TietoEVRY
Anu Peltola, TietoEVRY

TietoEVRY on suomalainen pörssiyritys sekä pohjoismaiden suurin IT-toimittaja. Kun yhtiö halusi siirtää Service Desk -toimintansa Vaasaan, osoittautui asiantuntevan rekrytointikumppanin tuki välttämättömäksi. TietoEVRY avasi uuden yksikön yhteistyössä Baronan kanssa, ja tällä hetkellä Vaasan toimipisteellä työskentelee jo 160 työntekijää.

– Yhteistyössä Baronan kanssa perustimme Service Desk -yksikön Vaasaan, jonne siirsimme Tallinnan toiminnan. Baronan rooli tässä koko projektissa oli merkittävä, sillä meillä ei ollut valmiina toimintaa tai verkostoja Vaasassa, kertoo TietoEVRYn palvelujohtaja Anu Peltola.

Kokonaisvaltainen palvelu huomioi yksilölliset tarpeet

Uutta yksikköä avatessa rekrytointitarve oli suuri, minkä lisäksi haasteena oli löytää sekä suomen- että ruotsinkielisiä osaajia. Anun mukaan Barona tarjosi tärkeää tukea kokonaisvaltaisella palvelullaan, johon sisältyi niin markkinointia, hakijoiden seulontaa kuin myös haastatteluita. Lisäksi rekrytointikumppanista oli apua Tallinnasta Vaasaan muuttaneiden työntekijöiden sopeutumisessa.

Kevään aikana toteutimme myös Sarasen rekrytoivan koulutusohjelman, minkä avulla saimme 13 uutta työntekijää. Vaasaan saapui jonkin verran henkilöstöä Tallinnasta, joten Barona tarjosi meille myös relokaatio-palvelua. Barona auttoi uusia työntekijöitä hankkimaan esimerkiksi henkilötunnukset, pankkitilit ja verokortit, Anu kuvailee.

Asiantunteva kumppani on avain rekrytointien onnistumiseen

Anun mukaan Barona on ylittänyt kaikki odotukset saumattomalla yhteistyöllä sekä nopealla reagointikyvyllä. Baronalla oli valmiit verkostot Vaasassa, minkä ansiosta yhtiö löysi oikeat työntekijät vaivattomasti. Kun rekrytointi on osaavan kumppanin käsissä, aikaa jää paremmin omalle ydinosaamiselle.

– Kumppanuudesta oli todella paljon hyötyä, sillä emme olisi pystyneet tähän projektiin yksin. Baronalla oli valmiit verkostot Vaasassa, mistä oli meille suuri apu. Voin suositella Baronaa, sillä heillä on ammattitaitoista väkeä, nopeaa palvelua sekä erinomainen kyky reagoida muutoksiin. Tämän kokoisissa projekteissa tulee kaikenlaisia muutoksia matkan varrella, mutta loppujen lopuksi kaikki meni hyvin, Anu kiittelee.

Lue IT-alan ratkaisuista
Lue IT-alan ratkaisuistaVoisimmeko olla avuksi kuten TietoEVRYlle? Lue lisää IT-alan ratkaisuista.Lue lisää IT-alasta