Kokemuksia Baronasta: IT-alan asiantuntijarekrytoinnit ICT Elmo

Case ICT Elmo: Asiantuntevat työntekijät luovat Elmon ainutlaatuisen toimintakulttuurin

  1. Haaste

    ICT Elmon liiketoiminnan kehittyessä he tarvitsevat jatkuvasti enemmän erilaisia IT-osaajia niin Service Deskiin, lähitukeen kuin myös vaativampiin asiantuntijatehtäviin.

  2. Ratkaisu

    Kasvun kiihtyessä yritys päätti luottaa asiantuntijarekrytoinnit Baronalle, mikä on vapauttanut työntekijöiden aikaa omaan ydinosaamiseen.

"Olemme saaneet henkilökohtaista palvelua ja koemme, että Baronalla on haluttu oppia juuri meidän toimintatavoistamme. Barona on suuri toimija, jolla on leveät hartiat ja laajat verkostot ICT-alan asiantuntijoihin."
Janne Aaltonen, toimitusjohtaja, ICT Elmo
Janne Aaltonen, toimitusjohtaja, ICT Elmo

Elmo on uudenlainen ICT-talo, joka tarjoaa ICT-palveluita yritysasiakkaille valtakunnallisesti. Yrityksen uniikki toimintakulttuuri rakentuu poikkeuksellisen asiakaskokemuksen ja henkilöstökokemuksen ympärille. Vauhdikkaasti kasvava yritys on löytänyt Baronasta luotettavan kumppanin onnistuneisiin asiantuntijarekrytointeihin. 

- Vuonna 2015 aloimme rakentamaan Suomeen uudenlaista ICT-palvelutaloa, jonka strategia rakentuu ihmisten ja poikkeuksellisen asiakaskokemuksen ympärille. Liiketoiminnan kehittyessä tarvitsimme jatkuvasti enemmän erilaisia IT-osaajia niin Service Deskiin, lähitukeen kuin myös vaativampiin asiantuntijatehtäviin. Aloitimme yhteistyön Baronan kanssa rekrytoinnin parissa, jotta löydämme oikeat asiantuntijat tukemaan kasvuamme, kertoo Elmon toimitusjohtaja Janne Aaltonen.

Tehokas asiantuntijarekrytointi toimii edellytyksenä kasvulle

Alkuvaiheessa Elmolla hoidettiin rekrytointi ja työnantajamielikuvan kehittäminen talon sisäisillä resursseilla. Kasvun kiihtyessä yritys päätti ulkoistaa asiantuntijarekrytoinnit, mikä vapautti työntekijöiden aikaa omaan ydinosaamiseen.

- Barona on ollut meille suuri apu erityisesti suorarekrytoinneissa. He ovat kartoittaneet työntekijämarkkinoita ja tehneet puolestamme alkuhaastattelut, jotka ovat säästäneet meidän aikaamme merkittävästi. Meillä on Baronan kanssa ollut hyvin toimiva kommunikaatio, he ovat kartoittaneet tarpeitamme hyvin ja reagoineet niihin nopealla aikataululla. Olemme tavanneet Baronan porukkaa myös epävirallisissa merkeissä lounaalla ja vaihdettu kuulumisia, kertoo Elmon henkilöstöpäällikkönä työskentelevä Sari Toivola.

Barona on suuresta koostaan huolimatta pystynyt kuuntelemaan Elmon tarpeita ja tarjoamaan henkilökohtaista palvelua. Sujuvaan kommunikaatioon ja molemminpuoliseen luottamukseen perustuva kumppanuus on auttanut löytämään juuri oikeat tyypit taloon.

- Yhteistyö Baronan kanssa on yllättänyt meidät palvelun henkilökohtaisuudella ja inhimillisyydellä. Heidän kanssaan työskentely on ollut alusta alkaen helppoa, koska se on perustunut tiiviiseen vuorovaikutukseen ja avoimeen palautteenantoon, lisää Janne.

Onnistunut henkilöstökokemus liiketoiminnan lähtökohtana

Elmo haluaa erottautua kilpailijoistaan tarjoamalla ICT-palveluita, joissa asiakkaat ovat kaiken keskipisteenä. Barona on toiminut merkittävänä strategisena tukena Elmon brändin rakentamisessa sekä organisaatiokulttuurin viestimisessä.

- Barona on suuri toimija, jolla on leveät hartiat ja laajat verkostot ICT-alan asiantuntijoihin. Olemme saaneet henkilökohtaista palvelua ja koemme, että Baronalla on haluttu oppia juuri meidän toimintatavoistamme. Edellytämme työntekijöiltämme oikeanlaista palveluasennetta ja Barona on pystynyt löytämään meidän tarpeitamme vastaavat tyypit, Janne tiivistää.

Lue lisää IT-ala rekrytoinnin ratkaisuista
Lue IT-alan ratkaisuistaVoisimmeko olla avuksi kuten ICT Elmolle? Lue lisää IT-alan ratkaisuista.Lue lisää