
Kesätyöntekijöiden rekrytointi kesäksi 2023
Haluatko varmistua, että kesätyöntekijöiden rekrytointi onnistuu? Että palvelette asiakkaitanne sujuvasti läpi kesän? Että kesätyöpaikkojenne hakemisesta ja tekemisestä tulee mukava kokemus?
Hyvä, niin pitääkin!
Neljä syytä valita Barona
- Kymmeniä tuhansia kesätyönhakijoita
Viime kesäksi meillä oli yli 20 000 kesätyönhakijaa ja ensi kesäksi olemme tehneet hakemisesta helpompaa kuin koskaan – yksi hakemus riittää.
- Kokemusta alalle kuin alalle
Meiltä löytyy niin hakijoita kuin rekrytoinnin osaamista alalle kuin alalle. Tiedämme, mitä taitoja tarvitaan varastolla ja mitä taloushallinnossa.
- Hanskassa markkinointi ja työanantajamielikuva
Haluatteko, että kesätyöntekijöiden rekrytointi vahvistaa brändiänne? Alan kustannustehokkain in-house-tiimimme voi tukea työnantajamielikuvanne kehittämisessä.
- Nopeutta, tehoa ja luotettavuutta
Säästä omaa aikaasi ja anna rekrytoinnit ammattilaisten käsiin. Me voimme olla avuksi myös hyvin nopealla aikataululla.
Ota hyöty Baronan mainoskampanjasta
Työpaikkailmoitus auki ja asia kunnossa? No, hyvällä tuurilla. Käytännössä hakijamarkkinointi on erittäin tärkeää, jotta saa riittävästi sopivia ehdokkaita. Sosiaalisen median kanavista on helppo tavoittaa tuhatmäärin sellaisia mahdollisia työnhakijoita, jotka eivät muuten olisi koskaan työpaikkailmoitusta nähneetkään. Tai enemmän.
Kaikki hyöty Baronan kesätyökampanjasta?
- ENSIMMÄISTÄ KERTAA YKSI HAKEMUS RIITTÄÄ. Kaikkia Baronan satoja kesätyöpaikkoja voi hakea helposti yhdellä hakemuksella.
- MILJOONAN SILMÄPARIN ETEEN. Baronan kesätyökampanjan on määrä tavoittaa miljoona Suomessa asuvaa henkilöä juuri niissä kanavissa, joita potentiaaliset kesätyöntekijät käyttävät.
Haluatko myös ihan oman kampanjan? Oikein rakennettu kampanja houkuttelevilla sisällöillä on helppo tapa erottua kilpailijoista. Sen voi toteuttaa alan kustannustehokkain in-house-tiimimme.
Kokemuksia Baronasta kesä- ja kausirekrytointien kumppanina
Miten olemme olleet avuksi, kun asiakkaamme ovat tarvinneet työntekijöitä kesäksi tai kausien vaihteluun? Näin:
Työnantajamielikuvalla on väliä
Kesätyöntekijöiden rekrytoinnin hyvällä hoidolla voi olla kauas yhtä kesää pidemmälle kantavat vaikutukset. Onnistuminen ei ole rakettitiedettä mutta perustuu selvään prosessiin ja määrätietoiseen tekemiseen, jossa viestinnällä ja markkinoinnilla voi olla suuri merkitys. Siksi on aina tärkeää puhua työnantajamielikuvan kehittämisestä.

Prosessi kuntoon – tavoitteena selvä, sujuva ja innostava
Millaisista palasista hyvä kesätyöntekijöiden rekrytointiprosessi koostuu? Kymmenen vinkin oppaassamme rakennamme kokonaisuuden ajankäytön, resurssien ja viestinnän varaan – ne ovat kaikki tärkeitä, kun prosessista halutaan kaikille osapuolille selvä, sujuva ja innostava. Epämääräisyys ja kiire ovat merkkejä epäonnistumisesta.
Keväällä pitää olla jo ripeä
Paras aika kesärekrytointien suunnitteluun on alkusyksy, mutta mitä jos se juna meni jo? Onko kevätkaudella auttamatta liian myöhäistä? Ei, mutta kannattaa olla ajoissa – kilpailu työntekijöistä on vuosi vuodelta kovempaa. Baronan Laura Hannilan kirjoitus kertoo, millaisissa asioissa kumppanilta saa apua. Vaikka olisikin myöhässä.

Voisimmeko olla avuksi? Ota yhteyttä!
Jos sinulla on kysyttävää tai kaipaat kumppania sparrailuun, ota yhteyttä tai jätä yhteydenottopyyntö helposti tällä botilla. Sen avulla löydät meiltä kaikille aloille asiantuntijan, joka osaa olla avuksi.